KOH CHANG BÄSTA HOTEL !

Av Hallioj
2 feb. 2009 21:26
Visningar: 5392
Hej alla !

Vilket/vilka hotel i koh chang tycker ni bäst om?
TIPS? vi är 2 vuxna och 3 barn :P

tack på förhand!
Av Malla_
3 feb. 2009 09:43
Kanske inte bästa hotellet men stort rum hade alina resort, white sand. Vi bodde 4 vuxna utan problem. Man kan nog styra ihop sängarna och sova alla 5 där
Av Mpc
3 feb. 2009 11:02
Klong Prao Resort är ett prisvärt hotel fins bilder på det på min sida

det är inte dum det i heller har inga bilder där i frän Panviman Koh Chang Resort
3 feb. 2009 20:19
Vi har bott på Barali Beach resort, Klong prao beach fina bungalows vid stranden med pool (finns även modell större). at rekommendera faktiskt.
Av Jim
4 feb. 2009 18:33
Vi bodde på två olika hotell. Fösrt på Banpu o där tyckte jag personalen var lite snorkig. Annars trevligt ställe. Dom har ett jätterum där alla ryms om ni vill bo tillsammans. Sedan bytte vi hotell o bodde på KC Grande -helt underbart o mkt trevlig personal ( dock lite kallt i poolen om man nu vill bada i den) , det är lite dyrare men det går nog att pruta lite på priset för dom upplevde att turimen minskat en hel del i år 2009. Vi var där i jan. Båda dessa hotell låg på White sand beach. När ska ni åka?
Av Cickie
4 feb. 2009 22:09
Vi bodde också på KC Grande och tyckte det var toppen i alla avseenden!
Av Zapalot
5 feb. 2009 18:18
Vi har bott på Aana resort och det var jättefint men kanske lite dyrt för vår plånbok iaf! Vi valde att bo ien av deras Topview Villas.
KB-resort ligger på Kae Bae stranden och är ett mycket trevligt och prisvärt hotell.
Fina, ljusa rena bungalows direkt på stranden...bra frukost, buffe med allt du kan önska dig...restaurangen är välbesökt kvällstid, man måste boka bord..trevlig personal...ja bara bra allting ! Vi åker snart till Chang igen och ska bo där för fjärde gången.

Ha det gott!
Av Hallioj
5 feb. 2009 19:02
tack för alla svaren!

Vi ska åka 24 oktober - 8 november!
Vi har tittat jätte mkt på KC grande men vi hittar inte nåt bra rum. De blir ju bara misnt 1500/ natt. Vi e 2 vuxna och 3 barn minsta barnet kan sova mellan oss.. men hur har ni gjrot?
Av Ull
10 feb. 2009 21:44
Hej!
Vi var på koh chang över jul och nyår. Vi trivdes enormt bra på koh chang lagone resort. white sand. De har en ny byggnad med stora rum, för både 4, 6 och upp till 9 personer. Vi bodde med våra två tonåringar på ett fyrbäddsrum och det fanns mycket plats över i rummet för ev. fler sängar.

Det finns bilder oc priser på deras koh changs hemsida och du kan även bara goggla på namnet. Dessvärre ser inte hotellet lika trevligt ut som det var. Personalen var supertrevlig och maten god, rummen städades varje dag och var mycket fina i den nya delen.

Ha de så gott
Ulrika
Av Hallioj
11 feb. 2009 12:05
Tack för alla tipsen!

vad ska man välja.. finns ju så många fina hotel(: heheh
Både kacha resort och sea view verkar jätte bra!
får se vad de blir.
Är de nån som har några flera tips ?

tack tack på förhand!
Av Hallioj
11 feb. 2009 12:06
Är KC GRANDE bra? har tittat jätte mkt på det.. de verkar helt underbart!
Av Yuzu
11 feb. 2009 12:22
Jag kan VARMT rekommendera KC Grande, precis som några andra här i tråden har gjort. Det var helt underbart och jag har inget negativt att säga om varken hotellet eller stranden. Vi bodde i en bungalow i mellanstorlek.. dvs inte den allra billigaste varianten.
Av Dn
5 mars 2009 21:17
Klong Prao resort klart bra hotel !Vi bodde 2 vuxna och två barn i ett rum ok standard var det. Vi var där februari 08 jag skulle bli så besviken om jag hade valt något vid whit sand beach så trång det var där ! ska man njuta så ska det vara klong prao beach eller längre ner finns fina mysiga hotel (min åsikt) så slipper ni trängas på stranden.
Lycka till