Koh chang!

Av Micke23
13 dec. 2010 07:45
Visningar: 1021
Någon som varit på Ko chang? Vill veta lite om stället, om det är MÅNGA RYSSAR där med nu. Hör av er. Micke
Av Mpc
13 dec. 2010 11:41
vad vill du vet om Ko Chang gilla du inte ryssar ?
13 dec. 2010 17:07
Hej
Jag rekomenderar inte koh chang, jag har varit på många platser i thailand och koh chang var det sämsta. Satsa på något annat. khaolak rekomenderas!
// Veronica
14 dec. 2010 08:49
hej vi har varit där två gånger och det är faktiskt en favoritö i thailand djungeln i ryggen och fina stränder och längs upp en fantastisk by på pålar, vi möte få ryssar men många thailändare på helgerna vi har varit runt under flera år i thailand även på khaolak men det var ett lågvattensmärke och för många pratade svenska och ving och fritidsresors logo överallt.
Av Tubbe
14 dec. 2010 10:00
Citerat från sjoberga:
hej vi har varit där två gånger och det är faktiskt en favoritö i thailand djungeln i ryggen och fina stränder och längs upp en fantastisk by på pålar, vi möte få ryssar men många thailändare på helgerna vi har varit runt under flera år i thailand även på khaolak men det var ett lågvattensmärke och för många pratade svenska och ving och fritidsresors logo överallt.
Hej

Håller med.........

Såklart att Chang är en turistö, men landskapet håller nere volymen av turister. Att bada samtidigt se de höga bergen var riktigt mysigt. Vill man sen få mer lugn och ro så sticker man ut till Öarna.
En nackdel var att det inte var bra snorkelvatten vid Chang, utan då fick man ut på öarna.
Ang ryssar så fanns där en del på Chang ( finns överallt numera) och då framförallt på
Klong prao och Kai Bae men de utmärkte sig inte negaivt i mitt tycke.

Thailand är för mig bad sol och strand även om där finns lite annat att titta på oxå. Själv så tycke jag att Cambodja var både sol och bad och mer spännade resemål än Thailand. Varför inte ta och besöka Burma nu när möjligheten finns. Sen har jag full respekt för att alla inte gillar samma resemål.

Må gott / Tubbe
16 dec. 2010 15:00
Jag vet inte själv så mycket om Koh Chang men mina föräldrar åker till Thailand 3-4 veckor varje år och reser runt och de har sett mycket under åren. De ser alltid till att återbesöka "deras" paradisö Koh Chang. Denna vinter kunde de inte vara lediga lika länge utan åker bara till Koh Chang i två veckor och tanken var att vi skulle följa med så vi bokade en resa så fort de släpptes för snart ett år sedan.

Vi bokade dock lite för tidigt och nu passar det inte för oss att åka så vi vill överlåta våran resa. Den är slutsåld på Fritidsresor sedan länge och du kan läsa mer här om du är intresserad:

http://www.blocket.se/vastmanland/Unik_prisvard_paketresa_Koh_Chang_14_2_1_3_30167554.htm?ca=9&w=1&last=1