Kina i maj 2012

Av Levanu
25 aug. 2011 06:19
Visningar: 240
Söker en reskompis (kille) som vill åka till Kina i egen regi. Fick förslag från en kompis som bor i Kina om följande resväg.... HongKong-Guilin-Lhasa-Beijing-Shanghai och hem till Stockholm... Totalt 3 veckor. Kanske även Xian med terrakottaarmen... Ditresa med turkarna eller finnarna för runt 4.500 kr. Helst om du bor i Sthlm och man kan träffas och planera. Jag bor mitt i Stockholm. Svara gärna via min mail (Logga in för att se e-postadress)
Vi ses !
Göran
Av Levanu
30 sep. 2013 20:25
Tiden har gått och jag var i Kina.. både 2012 och en gång till 2013 - totalt 6 veckor. Var helt fantastiskt !Guilin var så vackert liksom Yangshou. Var sedan uppe i bergen i Zhangjiajie där man hämtat inspirationen till Avatarfilmen. Blev kvar där i 3 dagar uppe bland molnen. Unbeliveable vackert ! Hitta några så vackra småbyar på landet som finns på Unescos värdsarvslista. Peking är ju klart värt att besöka men Shanghai var vackert även om jag blev rånad och fick slåss för mitt liv - jag och 5 kineser... puhhh. !
I år 2013 var jag i Shangri-La och bla hälsade på Mousofolket där äktenskap eller pappa inte finns i vokabulaären... utan man använder sig av walking marriages... dvs. byter partner som man känner för. Väldigt vacker folk och väldigt fint landskap kring Lugo Lake där denna etniska minoritet bor. Kunming... den eviga vårens stad var även det otroligt vacker. Kanske blir Kina igen nästa år fast nog mer sugen på Peru och Mongolien. får se om jag åker ensam igen eller hittar ngn reskamrat ! Är du hungrig på att resa och bor i sthlm så är du supervälkommen att höra av dig. Jag finns på (Logga in för att se e-postadress)

svara gärna på min mail (Logga in för att se e-postadress)