Kata Beach

1 jan. 2009 10:08
Visningar: 733
Ska åka till Kata Beach ska bo på Phuket, Kata Resort någon som hur det hotellet är....Hur är stranden ? Är det lång från Hotellet? Hur länge tar det att åka från Puket till Kata Beach? ojoj de är massor av frågor som man har och som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med
Hur är maten bör man tänka på något speciellt........Vi åker den 20 februari.....hoppas att vädret är bra :)
Av Mpc
1 jan. 2009 10:27
god morgon kan inte beskriva hotellet men stranden kan jag den är lång ca tre fyra km långa sandstrand och det tar om man går ca 15 minuter till Kata Beach det är mer en 12 år sen jag Bode i Kata Bode då på ett Hotel som i dag heter möwenpik
Av Chrlju
2 jan. 2009 10:46
Hej
Kata Beach Resort har jag inte bott på men det ser ut att vara ett väldigt fint hotell, läget är ochså väldigt bra. Stranden är enligt mitt tycke bra. Vi har varit där två gånger, senast dec 2007 och åker dit den 22 mars. Åka från flygplatsen till Kata tar ca 1 timme, och in till Phuket stad ca 30 min. Maten är toppen, vi har alldrig blivit dåliga av maten i Thailand någonstans. Det finns en väldigt trevlig restaurang i på södra delen av stranden ca 400m söder om Kata Resort som heter Kata Bar B.Q. som jag varmt kan rekomendera.
Av Poj54
6 jan. 2009 19:30
Hej. Hotellet du nämner tror jag bestämt har strandläge.Standen är lång bred och rymlig. Enormt fina solnedgångar kan skådas innan ni vandrar upp i byn till de otaliga matställen som finns 5 min från hotellet. Maten är av hög klass och billig, räkna med 200 bath 50 kr för en hyfsad middag.
Har varit i Kata 3 gånger tidigare och trivs bra där, åker tillbaka i nov-09 igen.
Tuk-tuk till Phuket Town kostar runt 400 bath, är man bra på att pruta blir det billigare.
Från flygplatsen till Kata tar det med buss under en timme, med taxi 40 minuter.
Lyck till och ha det bra i det sköna Kata.
Av Maff
20 mars 2009 20:08
Hej..när ska du åka eller har du redan varit och isåfall hur var hotellet..ska till samm ställe som ni.
Hotellet ligget inte vid havet direkt va??