Jorden runt på 80 dagar.

12 dec. 2013 19:45
Visningar: 466
Hej!

I morgon är det exakt en månad kvar. En månad innan mitt livs äventyr påbörjas. Mitt namn är Oscar och för några veckor sedan bokade jag och min bästa vän Vilgot en resa som kommer att ta oss jorden runt. Vi har länge funderat och drömt om denna resa och det känns så skönt att den äntligen ska bli verklighet. Vi har med hjälp av en resehandläggare på Kilroy skräddarsytt en resa som tar oss till de platser vi vill och förhoppningsvis ger oss dem upplevelser vi är ute efter.

Vi landar i Bangkok och har drygt tre veckor på oss att ta oss till Phuket där vi flyger vidare. Vi har inte så mycket planerat i Thailand utan har väl tänkt att ta det mesta som det kommer. Det enda vi planerat egentligen är att ta dykcertifikat, gå på full moon party och besöka Phi Phi-öarna. Vi flyger sedan vidare till Bali där vi tänkt att börja vår vistelse med ett sju dagars långt surfcamp. Att kunna behärska vågorna någorlunda bra skulle ju kännas ganska häftigt.

Nästa stop är Fiji där vi mest ska ta det lugnt och njuta av de vackra stränderna de har att erbjuda. Vi har bokat en 11dagars lång ö-luffning. Sedan åker vi vidare till Los Angeles där vi bara har någon dag att slå ihjäl då vi sedan har hyrt en mustang som ska ta oss längs higway 101 och vidare upp till San Francisco. Där vi ska hälsa på Al Capone på Alcatraz. Vi flyger sedan till Miami där vi också avslutar vår resa genom att gå på på Miami ultra music festival.

Det känns som om vi har ett ganska fullspäckat schema och därför också lite ont om tid i vissa länder/städer. Skulle verkligen uppskatta tips både gällande prisvärt boende eller bara något ställe/upplevelse vi inte bara får missa!? Då de flesta platserna är på andra sidan jordklotet skulle det kännas ganska surt såhär i efterhand misstänker jag. Detta är vår första riktiga backpackerresa och eftersom vi faktiskt gör drygt ett varv runt jorden tyckte vi att det skulle vara extra roligt att dokumentera våra äventyr på en blogg. Så är någon sugen på att göra en liknande resa eller bara allmänt intresserad får ni mer en gärna ta en titt på

norrtillsder.blogg.se
16 feb. 2014 13:37
Hej Lillgubbs jag funderar också på att göra en jorden runt resa har lite frågor som du kanske kan svara på. Tex ska ni jobba utomlands eller är det bara semester??
ifall det bara är semester ungefär hur mycket har ni betalat för flygbiljetter??
samt hur länge har ni tänkt vara borta??

Tack på förhand