Jorden Runt

Av Siilver
18 dec. 2017 01:03
Visningar: 145
Hej!

Jag sitter nu i slutskedet av planeringen för en resa runt jorden och söker en reskompis till hela resan eller delar av den. Den är relativt bestämd vad gäller destinationerna, men jag är mer flexibel över aktiviteter på varje destination. Resan ser ut enligt följande;

Feb - Malaysia och Australien
Mars - Australien, Nya Zeeland, Peru
April - Galapagos och USA
Maj - USA och Kanada

- Malaysia har jag några oplanerade dagar i KL, sen ska jag iväg på några dagars djungeläventyr.
- Australien har jag inget planerat i.
- Nya Zeeland har jag enbart en dagsaktivitet inbokad, men skulle gärna vilja ha lite adrenalinkickar och se Hobbiton.
- Peru har jag tänkt Macchu Picchu, några dagars hajk i Amazonas och Rainbow Mountains.
- Galapagos ska jag volontärarbeta med ett "conservation project"* under tre veckor, och det skulle var svinkul att ha någon att hänga med under den vistelsen, och även utanför arbetstid göra utflykter ihop. Det är korta arbetsdagar och helgerna är fria. Kanske göra volontärarbetet ihop?
- USA är det en kort visit i Florida och sen är resten på västkusten. Där har jag inget planerat men är sugen på att åka MC, Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite mm. Men är väldigt öppen för förslag här.
- Kanada har jag inte planerat men tanken är att åka till Vancouver Island och Banff/Jasper NP. Men även här är jag öppen för förslag.

Jag är mest ute efter att se saker och är ganska sparsam med alkoholen. Älskar adrenalin, natur och äventyr!

Är något av detta vad du har tänkt? Är du på någon av destinationerna under samma tidsperiod? Hör av dig! :- )