Jobba i norge

3 mars 2008 18:29
Visningar: 1178
jag vill åka till noger och jobba ett tag men problemet är ju att jag inte vill åka själv... ,

vet heller inte vart jag vill i norge.
jobb finns väl överallt så de är då inget problem...
3 mars 2008 19:03
Gå in på arbetsförmedlingen i Mora. De har visserligen tystnadsplikt och kan inte förmedla en annan sökande som vill samma sak som du, de har kanske tips på hur du ska få kontakt. Anslagstavla?
Här är länk till deras hemsida http://www.ams.se/go.aspx?c=37144
Av Anns
4 mars 2008 00:11
WWW.konstali.no ær bra har jobb i alla brancher nu /Ann
Av Djuicie
28 apr. 2008 11:59
Intresserad av att jobba som barnskötare i Stavanger, Norge?

Tycker du om att jobba med barn? Söker du nya utmaningar? Är du både lekfull och ansvarsfull? Önskar du dig en aktiv vardag där du är en stor del av barns utveckling och omsorg? Då har vi det du söker.

Laborèmus är ett bemanningsföretag inom barnomsorgen som hyr ut vikarier till olika förskolor i Sør Rogaland (Stavanger, Sandnes, Sola) under både kortare och längre tidsperioder. Rogaland ligger i det sydvästra hörnet av Norge med en befolkning på ca 410 00 invånare och har Stavanger som sin största stad med ca 140 000 invånare. Här finner du storslagna landskap med vackra vyer, nära till havet med långa vita stränder och en hel del andra spännande naturupplevelser. Det kulturella utbudet är väldigt stort, speciellt med tanke på att Stavanger har utnämnds till Europa kulturhuvudstad 2008.

Vi ser att du som sökande är en ansvarsfull, initiativtagande och flexibel person som har lätt för att samarbeta med barn och vuxna. Det är nödvändigt att du ser barnens behov som det centrala i ditt arbete.

Kvalifikationer:
• gymnasial eller efter gymnasialutbildning med inriktning Barn och Fritid
• minst ett års erfarenhet inom barnomsorgen

Det vi har att erbjuda är:
• 100 % anställning i minst ett år, med möjlighet till förlängning
• Grundlön enligt lönetabell: 221 000 Nkr/år
• Hjälp med boende och andra praktiska ärenden.
• Variation av både jobb och miljö

Intressanta länkar för mer information:
www.laboremus-as.no
www.grensetjansten.no
www.RegionStavanger.com
www.visitnorway.se
Kontakt information:
Areso Oraei, Prosjektkoordinator
Telefon direkte: 51 82 66 82
Laborémus AS, Auglendsdalen 81, Pb 3077, 4095 Stavanger
Telefon: 51 82 66 80 - Fax: 51 82 66 90 www.laboremus-as.no

Maila mig ett personligt brev och cv så går vi vidare dærifrån.
Av Juhanna
4 aug. 2009 19:52
hejsan Frostanna!

Jag är också sugen på att åka till Norge och jobba, och jag vill heller inte åka ensam. Känner bara att jag vill bort från tråkiga Sverige ett tag...
Av Josssa
9 sep. 2009 10:51
Hej Anna! :)

Jag funderar också på att flytta till Norge för att jobba. Tanken är att samla ihop pengar för att sedan ut och resa. Jag känner precis som du att det skulle vara mycket roligare att ha någon att åka med. Dela boende och så. . . När har du tänkt åka? Något speciellt du vill jobba med?

/Jossan
Av Honken_
12 okt. 2009 12:32
tjenna ;D... är också inne på dina spår... ja vill jobba i Norge, men vill inte åka själv... är de nån som e sugen så hör gärna av er :).. skicka mail eller nått dyligt.. (Logga in för att se e-postadress) tack för visat intresse :)