Indienresan skiter sig? Vad göra?

24 nov. 2010 19:46
Visningar: 866
Hej!

Jag och en vän tänkte dra till Indien den 20:e december och vara där i ungefär en månad men tyvärr så är vi lite sent ute och vi har inget visum ännu. Känns som att vi inte kommer kunna fixa det innan så jag har börjat fundera på andra resor.

Jag har tänkt på Egypten, men det känns inte alls lika lockande som Indien. Vi vill kunna sola och bada lite, men samtidigt se resa runt i landet och se dess kultur osv. Indien känns mycket roligare än Egypten när det gäller detta.

Vart ska vi åka? Sri Lanka verkar vara bra... och man behöver inget visum om man ska stanna mindre än 30 dagar.

Jag skulle uppskatta det MYCKET ifall folk kom med lite tips och inspiration. Vi behöver verkligen komma iväg.
Av Begesk
24 nov. 2010 19:56
Hej du har inga problem om du handlar snabbt. Sänder med sajten

http://www.ttservices.se/ApplicationForm.aspx?Cul=ko-KR

Lägg ner lite tid med att fylla i handlingarna så att inget blir tomt eller fel. Ej FEL!!
OBS Dra ut en kopia först så att du vet var du skall fylla i så blir det säkrare. Man KAN inte spara det du skriver utan bara skriva ut en kopia. Så gör rätt omgående. Det är mitt klara tips.

Sänd med kort enligt anvisningar.

Betala enligt anvisningarna.

Det tog för mig en vecka så hade jag visumet i handen. Nu är det jultid så kanske det tar några dagar till. Kör hårt och öka på slutet!!

Lycka till
24 nov. 2010 20:07
Tack för länken och för informationen, det lät bra. Jag läste någonstans om att det inte var lönt att ens försöka att få tag i visum så här sent, speciellt för att det var innan jul. Så jag är fundersam om man ens ska försöka.
Av Begesk
24 nov. 2010 20:24
Citerat från pfunkera:
Tack för länken och för informationen, det lät bra. Jag läste någonstans om att det inte var lönt att ens försöka att få tag i visum så här sent, speciellt för att det var innan jul. Så jag är fundersam om man ens ska försöka.
Beslutet är ditt. Har du ringt och kollat. Den diskussionen hörde jag med, men det visade sig att det var fel. Beviset är att det tog en vecka för mig och det är för ca 14 dagar sedan.
24 nov. 2010 20:27
Okej, det där lät ännu bättre. Ska försöka ringa upp dom imorgon!
25 nov. 2010 10:51
Citerat från pfunkera:

Jag har tänkt på Egypten, men det känns inte alls lika lockande som Indien. Vi vill kunna sola och bada lite, men samtidigt se resa runt i landet och se dess kultur osv. Indien känns mycket roligare än Egypten när det gäller detta.
Måste i ärlighetens namn säga att det finns extremt gott om sol, bad och kultur i Egypten. Att resa runt går också bra...

//BL
Av Joakimn
25 nov. 2010 18:48
Eller dra till Sri-Lanka
inte lika stökigt o mindre problem med visum.

Man får 30 dagar vid flygplatsen o landet är kanon/ :>)
25 nov. 2010 19:35
Ett annat bra tips, Malaysia,dit behöver du inte fixa något visum innan avresan och där finns många platser för både sol, bad och upplevelser
26 nov. 2010 14:26
Vi har bestämt oss för Sri Lanka, det blir mycket smidigare med tanke på vår situation.
Indien får vi ta nästa gång, när vi har mer tid än en månad på oss. :)
Av Petteri
26 nov. 2010 17:46
Fixade visum till indien på 2 h på ambassaden, samma dag jag stack iväg.. men det var 3 år sen.
Av Tulip
4 dec. 2010 18:03
Hej!

jag har precis fixat ett visum, hade superkort om tid, precis som ni, bokat flyg till den 11 dec(!) och har varit smått stressad den senaste veckan. Men det har inte varit några problem alls! Jag gick till TT service här i stockholm i måndags och fick visumet igår. De säger visserligen att det ska ta 10 arbetsdagar men de är snälla och kollar när du ska åka och försöker verkligen hjälpa till på alla sätt!

Jag tycker verkligen att ni ska testa att få ett visum i alla fall, bor ni nära sthlm är det nog bäst att åka dit och inte skicka, då det definitivt tar längre tid.

Gud vad jag ser fram emot att åka, Indien! herre gud, klart ni måste testa i alla fall, allt annat kommer kännas som ett bittert andrahands val.. ;) Lycka till!
Av Fabian_
10 feb. 2011 21:01
Sedan december är den faktiska handläggningstiden för att få visum oftast bara en dag. Dom skriver 10 dagar för att gardera sig men man får visumet snabbare än så.