Indien

24 jan. 2008 19:29
Visningar: 430
Hej!
Är en 27-årig tjej fr Stockholm som ska åka till Kerala/Indien den 29 feb. Tänkte stanna i Indien och resa runt ganska länge, 3-6 mån, så jag är där minst mars, april och maj, sen får jag se... Mina planer är att vara i Kerala /södra Indien i 4-6 veckor och sedan åka upp till Goa, stanna där ett tag, åka uppåt mot Rajastan och sedan mot Agra o Taj Mahal och slutligen avsluta i norr vid Himalayabergen mm.
Vill helst inte resa runt som ensam tjej i Indien, så jag skulle bli jätteglad om någon hade lust att hänga på!
Är van att resa runt och bo i Europa men ej utanför så detta kommer att bli ett äventyr :)
Av Rich
29 jan. 2008 07:15
jag kan tänka mig åka 2 till 3 mån.Jag är van att resa utomlands, vilket fall om du vill kan jag ge dig tips. Hör av dig. 0735025697 Rich
Av Treb
20 feb. 2008 00:32
Hej Theresaresa.
Jag verkar eventuellt lite lat som bara tipsar om att läsa på min hen sida.
Men varför bara skirva samma sak här?
http://www.dreamtrip.se/
Har du några frågor hör av dig.
Bert
PS
Tror inte att det är något problem att resa runt i Indien som ensam tjej.
Av Oggah
23 feb. 2008 08:22
Hallå,
kan tipsa dig om Gokarna och Om,- paradise-, kudlibeach. De är mycket avslappnade och fina ställen. Gokarna ligger i Karnataka. Goa rekommenderas ej - för mycket turister! Fast nu har du nog redan bestämt dig för det. :)
Av Jennie1
25 feb. 2008 20:15
Hej!
Missa inte Varkala i Kerala och Palolem i Goa. Tycker du om vattenfall ska du åka till Duthsagar (eller hur det stavas) i Goa. Du kommer att få det kalas i Indien! Trevlig resa, Jennie.