Incheckning arlanda under kökaos?

28 maj 2022 18:36
Visningar: 360
Är lite stressad för det här kökaoset. I mitten på juni kommer jag landa på arlanda 12 tiden vid 1600 går mitt BA flyg till london sen vidare transfer till singapore eftersom det är olika bolag måste jag hämta ut boardingkort på arlanda och ställa mig i säkerhetskontroll kön. Som jag misstänker går det inte att checka in online.
Men finns det någon BA transfer disk inne på airside där jag kan checka in? Och har dom någon automat där man kan skriva ut boardingkorten inne på airside ist för landside?

Antar att man behöver uppvisa dokument och behöva gå via check in disk. Så vet ni vars British airways brukar ha incheckningsdiskar så man kan vara där först på plats? Står bara automat på swedavias hemsida.

Tror ni 4 timmar är tillräckligt under rådande kökaos att hinna checka in och passera säkerhetskontrollen om man utgår från allra värsta. Att va vid incheckningen först borde väl inte innebära nån försening? Ökas icheckningstiderna iom det här så man bör kunna checka in tidigare än normalt?
30 maj 2022 10:32
Hej. Du behöver inte vara ett dugg orolig. 4 timmar är gott med tid även i rådande kökaos. Dessutom är merparten av köerna nästan alltid på morgonen. På eftermiddagarna brukar det vara ganska lugnt av de rapporterna jag tagit del av nyligen.
30 maj 2022 10:53
Skönt att höra tack för det :)
10 juni 2022 10:10
Det var fullständig kaos på Arlanda för några veckor sen. I ett annat inlägg skriver du om Eurobonuspoäng och SAS Amex, Har du platinum så har du fast track på Arlanda, väldigt smidigt.