Husbil Las Vegas

3 dec. 2011 18:31
Visningar: 497
Planerar att åka till Las Vegas med husbil. Skulle passa bra att slippa den för några dagar och bo på hotell. Förslag på bra hotell centralt där man även kan parkera husbilen.
4 dec. 2011 14:29
Citerat från peterprae:
Planerar att åka till Las Vegas med husbil. Skulle passa bra att slippa den för några dagar och bo på hotell. Förslag på bra hotell centralt där man även kan parkera husbilen.
Tror nog att alla hotell i Vegas har parkeringar, och det är säkert inga problem att parkera en husbil där. PArkeringshusen vid de stora hotellen är enorma.
4 dec. 2011 15:37
Har varit inne o kollat på en del hotell i Las Vegas, en del tar faktiskt ej emot en husbil av lite större modell. Men, jag kanske oroar mig i onödan. Som ni säger, USA är ju bilens förlovade land. Så, att hitta parkeringsplats kanske ej är ett problem. Dock, om någon varit på plats med husbil modell större och hittat ett bra centralt hotell där även husbilen fick en inhängnad plats - återkom.
4 dec. 2011 16:42
Citerat från peterprae:
Har varit inne o kollat på en del hotell i Las Vegas, en del tar faktiskt ej emot en husbil av lite större modell. Men, jag kanske oroar mig i onödan. Som ni säger, USA är ju bilens förlovade land. Så, att hitta parkeringsplats kanske ej är ett problem. Dock, om någon varit på plats med husbil modell större och hittat ett bra centralt hotell där även husbilen fick en inhängnad plats - återkom.
En tanke jag fick är att kolla om de Ni hyr av har kontor i Vegas, då kanske Ni kan ställa bilen hos dem under dessa dagar?
Tänkte inte på att höjden kanske sätter käppar i hjulen så att säga, kanske gör det lite svårt trots allt :-(
Jag vet att Circus Circus hade parkering för RVs men vi bodde inte där så kan inte säga hur det är annars, läget är ju bra.
4 dec. 2011 18:16
Hittade också Circus Circus, så skall kolla dem ytterligare. Bra förslag om uthyrningsfirman, skall höra med dem.
Av Bent
4 dec. 2011 18:20
Hej!

Vi har både parkerat och bott på Circus Circus, de har parkeringsgarage i markplan men jag tror inte att en husbil går in där.

Bent
4 dec. 2011 18:42
Ok, tack för infon Bent. Jag får kolla Circus Circus lite mer noga, för jag trodde de löste en RV. Skall skicka mail till dem. Hittade Stratosphere, de verkar kunna hantera en RV på en upplyst och inhängnad parkering. Letar vidare.
Av Ziesta
5 dec. 2011 10:06
Jag var i Las Vegas i augusti och bodde på MGM Grand på strippen. Vi var också lite oroliga över hur vi skulle parkera husbilen men det var inga problem. De hade en parkering en bit från hotellet, så en av oss fick åka med en hotellanställd dit efter att vi lassat av väskorna. Jag var inte vid parkeringen själv men förstod det som att det var ett slags parkeringshus med bevakning. Om man behöver nåt från husbilen under dagarna i Las Vegas får man dock be hotellet om eskort dit, man kan inte åka dit själv. Vår husbil var rätt stor.. en "Cruise America International C30 Large RV". http://www.reseguiden.se/forum/bilder/400718
1 feb. 2012 19:45
Vilka hyrde ni husbil via Peter? Vad kostade det? Vi är lite sugna...