Hur tar man sig till Bordeaux

24 mars 2009 09:16
Visningar: 4070
Vi ska springa Medoc maraton i september och har lite svårt att hitta hur vi ska ta oss dig. Norwegian flyger men bara tisdag och lördag, funkar inte.
Brittish airways flyger via London, kan fungera. Ryan flyger inte alls.
Någon som vet hur man tar sig dit på bästa sätt? Går det att flyga och sen ta tåg kanske?
Tacksam för alla tips
Av Bengtar
24 mars 2009 09:57
Som jag ser det är det rätt smart att resa mellan Paris och Bordeaux med tåg.
Du reser från Paris Montparnasse med TGV högfartståg.
Avgångar från 0615 och därefter ungefär en gång / tim dagen ut.
Restid 3 tim.
Du slipper all evig väntan på trista flygplatser. Jag lovar; Merignac i Bordeaux är ingen höjdare.
Du reser bekvämt och trivsamt med TGV.
Sök tidtabell, avgångar och priser under TGV!
Bengt
Av Erc
24 mars 2009 10:58
Rör det sig om en helg? En dag? En vecka?

Från lågprisdestinationer som Paris, Barcelona och Marseille är det ca 60 mil till Bordeaux - vilket ju kan vara hanterbart medelst hyrbil, om tiden tillåter. Gissningsvis prisvärt om ni är några stycken.
Av Fdp
24 mars 2009 17:01
Det är tre dagars fest, som börjar fredagen den 11:e., och jag antar att ni inte vill missa någon del.Jag tycker ni ska satsa på Bengtars förslag. Även om ni inte tänker gå in för själva loppet med blodigt allvar är det en ansträngning att delta och då bör man komma fram i hyfsad form. Att fara runt i Europa för att spara några hundralappar kommer att förta nöjet. Samma sak med bil. Det brukar finnas möjlighet att hyra bil förmånligt, men inte minst efteråt är 60 mil vansinne. Tänker ni klä ut er? Tänk på att vissa kringarrangemang har ett begränsat deltagarantal så det gäller att vara ute i tid. Ta det lugnt med "vinprovningen", det finns i snitt en sådan vätskekontroll varannan kilometer! Lycka till och ha kul!

(Easyjet flyger från Luton om ni tänker satsa på omvägen via England)
31 mars 2009 13:22
Tack för era tips, Vi har hitta flyg med brittish airways för 2800 på fredagen och hem måndag, lite lång restid men det verkar ändå var det bästa. Vi har också bokat upp både fredagsaktiviteten och den som är på söndag så vi är säkra på att få vara med.
Går det att ta sig från Bordeaux flygplats till Pauillac med buss? vore skönt att slippa ha hyrbil dessa dagar.
igen, tack för era tips, vi tar tacksamt emot fler
Av Mpc
31 mars 2009 16:19
Går det att ta sig från Bordeaux flygplats till Pauillac med buss ja på min tid så gick det en pauillac är en lite by som liger vid floden Garonne
31 mars 2009 19:47
tack mpc, starten på maratonet går där ifrån så det vore onekligen bra att komma dit utan att behöva hyra bil