Hur gör jag???

Av Aie
26 dec. 2012 18:13
Visningar: 177
Jag skall till BK 9 jan och reser hem 17 mars fr BK. Skall vara på resande fot i 66 dagar har av misstag fyllt i fel för VISA och det går ut 13 mars -hemresa 17 mars.!
Följande frågor önskar jag att någon kan hjälpa mig med.18 Jan hade jag tänkt ta båt från Phiphi till KhoLipe,behöver jag boka båtturen nu i dagarna el. kan jag vänta?
Från Kho Lipe till Langkawi 18-31jan hur bör jag göra med båtbokningen,har inget boende någonstans utan hade tänkt hitta på plats.
1 feb är tanken att ta mig till KL för ca 1 v och därifrån till Kambodja (sean reap) 5 dagar. Fr.Kambodja åter till Langkawi och därifrån till min dotter som jag möter upp på Phiphi .
Eftersom jag bara har turistvisa till 13 mars i Thailand kan jag åka in i Thailand ca 14 dagar innan 13 mars för att få nytt visa.
Detta kanske verkar ologiskt men jag har bestämt mig för denna resa......ensamresenär.
Av Hille2
26 dec. 2012 19:01
Jag blir ju lite osäker på vad det är du frågar om. Har du ett visum med flera inresor? För om du inte har det så är ju ditt visum förbrukat så fort du åker ut ur landet första gången, dvs den 18 januari när du reser in i Malaysia.
Av Hille2
26 dec. 2012 19:07
Om du har ett visum med dubbelt entry så innebär det att ditt visum blir förnyat när du reser tillbaks till Thailand. Om det behövs kan du förlänga visumet med upp till 30 dagar på immigrationen.
Av Sierra
27 dec. 2012 14:30
Båttransporterna du nämner kan du boka med Tigerline´s färja eller boka i en travelshop på plats. Mellan Lipe och Langkawi är transfers med samtliga operatörer endast med speedboat.
http://tigerlinetravel.com/