Hotell i Bangkok

13 mars 2010 14:24
Visningar: 1457
Vi är en familj på fem personer som åker till Bangkok om två veckor. Vi ska stanna i Bangkok för shopping i två nätter innan vi åker vidare. Vi har fått tips om att det är bra att bo nära MBK. Vi skulle vilja ha tips på prisvärt hotell i shoppingvänligt område. Gärna om någon vet något hotell med familjerum.
13 mars 2010 16:45
Det är inte lätt att få tag på ett familjerum i Bangkok - antingen får det bli två vanliga standardrum (med extra säng) eller en lägenhet.

Huvudsaken är att ni bor hyfsat nära en Sky Train station så att ni snabbt kan åka till ex MBK. Det är ganska så stökigt med mycket trafik kring MBK så jag skulle inte vilja bo där...

Gå in på Vagabond.se och ladda ner deras utmärkta reseguide för Bangkok!

VI har hittat ett ställe som vi tänker bo på nästa gång i Bangkok och som har stora lägenheter på ca 100kvm för ca 1.200,-/lägenhet för alla inklusive frukost: http://www.marriott.com/hotels/travel/bkker-mayfair-bangkok-marriott-executive-apartments/

Vi har bl a bott på Holiday Inn på SIlom Road (ca 5 min gångväg till Sky Train stationen) och Intercontinental på Ploenchit Road - det sistnämnda är ett riktigt bra hotell med pool på taket. Det finns även ett Holiday Inn på Ploenchit Road (precis bredvid Intercontinental) som verkar trevligt. Därifrån har du ett fåtal meter till Sky Train stationen alt15 minuters promenad bort till MBK i skuggan - de har nämligen byggt en gångbana under Silom Line hela vägen bort till Siam Square.
Av Borgaf
13 mars 2010 21:46
Vi har haft barn med oss och har då bokat på Grand Diamond det ligger väldigt bra, nära till datavaruhuset Pantip granne med Platinum fashion klädvaruhus, Pratunam marknad samt att man bara går över bron så har man Big C där man kan köpa barnkläder och T-shirt på andra våningen (över matavdelingen). Tvärs över den gatan är de stora varuhusen Siam, Central World och de går man igenom och i slutänden ligger MBK. En rolig inomhuspromenad. Man kan ta Sky train tillbaka (1 hållplats)
Grand Diamond har jättebra lägenheter två sovrum med litet vardagsrum man kan få extrasäng o kylskåp. Superfrukost. Sedan finns Hotel jag tror det heter Prince palace o ligger rätt isolerat men nära MBK ej gångavstånd men högst 100 baht dvs cirka 20 kr till MBK. där finns två stora fina pooler lägenheter med två eller tre sovrum, vi har bott med barn på båda ställena. Titta på www.sawadee.com där beställer vi har alltid funkat det är riskfritt.
14 mars 2010 10:24
Hej,

Kom till Hotel Asia idag. Ligger nara Siam Square och MBK. Jag har fatt ett bra intryck sa langt. Mycket bra frukostbuffe. Battre priser om man bokar pa internet (http://www.asiahotel.co.th/asia_bangkok.htm). Tyvarr vill de att man ska maila kontokortnr for att bekrafta bokningen,vilket vi inte gjorde. Da hade vi ingen bokning nar vi kom fram, men det ordnade sig anda. Osaker pa om familjerum, men det hittar du sakert sjalv pa hemsidan.

Ha en trevlig resa
Michael
14 mars 2010 16:54
Asia har den typen av familjerum att det är en dörr mellan 2 rum. Asia ligger bra till MBK och annan shopping, då de har direktutgång till skytrainstation. Jag har bott 9 gånger på Asia, så det kan jag rekommendera.
Av Bj
15 mars 2010 10:27
Hej,

Ni som har bott på Hotel Asia i Bangkok. har det takpool på detta hotellet ?

Mvh Birgitta
16 mars 2010 12:28
Svarar på pool frågan v g Asia Hotell. Förövrigt ett kanonhotell tyckte vi, det är ganska exakt 1 år sedan vi var där. Hotellet har 2 pooler. En på 5:e våningen, ligger som i en 'gryta' med husvägg runtikring, och en på 17:e våningen (tror jag det var). Detta är på sätt och vis en takpool eftersom hotellbyggnaden är uppdelad i olika huskroppar som är olika höga och denna pool ligger på taket av en sån huskropp. Dock inte högst upp.
Av Marilcj
16 mars 2010 19:36
Under alla år har vi alltid valt att bo på AsiaHotel, dels för läget att man kan gå till MBK, Discovery, Siam Center (där för övrigt SiamWorld ligger) sen att SkyTrain har hållplats i direkt anslutning till Hotellet på plan2 o med det tar man sig enkelt direkt ut till Weekend Market mm men framför allt för att det är ett mycket prisvärt hotell, inga problem m extrabäddar o connectiondoors, kanon frukost som ingår!
Pool på 5e o 12e våningen, massage, fotvård mm
Men boka direkt på deras egna hemsida, absolut billigast och det är ingen fara med att lämna sin kontokortsnr, de drar inget o begär inte den lilla säkerhetskoden utan det är bara en ren formell sak för att bekräfta bokningen!

Lycka till o ha en skön Thailandsresa!
16 mars 2010 21:53
Vi bodde också på hotell Asia. Väldigt bra läge, rekommenderas.
Av Sockra
17 mars 2010 07:07
Nu försökte jag boka på Asia hotel när vi ska bo i Bangkok, den 10 - 13 juli så är hotellet inte tillgängligt då. Vet ni varför det är så på vissa hotell, har de stängt på lågsäsong, om man nu känner av det i Bangkok.

Ngn som vet?
17 mars 2010 11:04
Hej Sockra,

Man stänger inte ner hotellen i BKK under lågsäsong...
Det kan helt enkelt vara andra orsaker. Datasystemstrul eller helt enkelt fullbokat.
Kollar man på tex hotels.com eller agoda.com så har dem olika "andelar" tilldelade. Man ser olika svar från dem.
17 mars 2010 12:51
Citerat från sockra:
Nu försökte jag boka på Asia hotel när vi ska bo i Bangkok, den 10 - 13 juli så är hotellet inte tillgängligt då. Vet ni varför det är så på vissa hotell, har de stängt på lågsäsong, om man nu känner av det i Bangkok.

Ngn som vet?
Sök via Tripadvisor.se på aktuellt datum så kommer flera hotellbokningssajter upp, skiljer en hel del i pris så kolla igenom alla alternativ. Billigast via Hotelclub.com, 1410 kr /rum för 3 nätter. Mest populära/rekommenderade tillgängliga hotell i 3* klassen dina datum är dock "On8 Sukhumvit"hotellet 1600 kr. Fått strålande bra omdömen.
17 mars 2010 15:53
Hej Resemaja och alla andra,

Det är med glädje jag ser att On8 Sukhumvit fått bra omdömen!
Jag har bott där i flera omgångar och tycker det är ett helt suveränt hotell. Skytrainrulltrappan direkt utanför entrén och restauranger, 7eleven, massage och annat direkt i närheten. Det enda hotellet saknar är swimmingpool, men jag bryr mig inte så mycket om det.
Alla här snackar om Asia Hotel och Bossotel (eller vad det nu heter), men för mig är Sukhumvit en bra gata att på bo.
Av Sockra
17 mars 2010 20:14
Tack för svaren , ska kolla detta

. Prince Palace Hotel
488 - 800 Bo Bae Tower, Damrongrak Roa
Bangkok10100
Thailand

Är det ngn som vet var detta hotellet ligger och om 2 600 för 3 nätter och 5 personer i ett stort rum är ett bra pris för läget och komforten....

Svara gärna snabbt för vi ska boka snarast.

Tack
Av Bent
20 mars 2010 17:24
Hej!

Narai hotell på Silom road har fina och billiga familjerum. Har bott där 2 ggr tillsammans med dottern och hennes familj på
5 personer, De har båda gångerna fått familjerum med 4 riktiga bäddar + en extrasäng i ett stort rum. Har bokat via Ving.
Skytrain går från Silom Road till MBK.

Bent