Hotell Bangkok

Av Wip
17 jan. 2010 17:14
Visningar: 992
Behöver lite hjälp med tips! Vi kommer att avsluta vår Thailand vistelse med 5 dagar i Bangkok i Sommar, 13/7- 19/7. Vi är 2 vuxna samt 2 barn på 12 resp 15 år. När jag kollar tillgänglighet på Intressanta hotell så är vi för många för 1 rum! Nån som kan eller vet om det finns Bra hotell där vi kan bo alla 4 i samma rum? Eller Bra hotell med Sviter med 2 rum. Prisintervall ca 1000:- Sek +- 300:- sek per natt!
Av Kiiwii
18 jan. 2010 10:13
Vi har bottmed tre ungdomar i tvårumssvit på Prince Palace. http://www.sawadee.com/hotel/620212 Stort hotell mitt i ett marknadsområde. 5-10 min med taxi till Mbk. Stort poolområde. Frukosten var inte bra....men den kan man lika gärna äta ute på gatan där det grillades friskt. Vi blev aldrig sjuka heller fast vi åt av allt!
På Bossotel var det riktigt stora rum. Vi hyrde två rum men i vårat största rum hade man lätt fått in två extrasängar! http://www.sawadee.com/hotel/620114 Bra hotell, 5-10 min från skytrain. Bra frukost, mysig pool.
Jag tror att på Asia hotell finns det connecting door på förfrågan. har inte själv bott där men jag läste det på deras hemsida. Lycka till!
18 jan. 2010 11:54
Efter att själv kollat på Asia Hotel Bangkoks sida ser det ut som att det går att göra. Dom har svit med 2 rum, eller möjlighet att ställa in extra bäddar. Där kommer dock frågan om att ställa in 2? Kolla själv på http://www.asiahotel.co.th/asia_bangkok.htm, tror dock att det kan vara bättre priser om man bokar via en bokningssite, exvis sawadee.com.

Detta hotell ligger med egen utgång direkt till en Skytrain station, ca 10-15 minuter promenad till varuhuset MBK och Siam Square, har 2 pooler, jättebra bufféfrukost.
Vi var mycket nöjda med detta boende efter 5 nätter i april 2009.

Lycka till med planeringen!
Av Borgaf
18 jan. 2010 21:18
Hej
Ett annat bra hotel är Grand Diamond ligger precis bland shoppingområde och lätt att ta sig till Sky train. Lätt att ta taxi från flygplatsen. De har en fantastisk bra frukost som våra barn o barnbarn gillade betydligt bättre än Prince Palace så man får igen ev prisskillnad i form av frukost o taxi. Prince Palace ligger trist för ungdomar. Se på www.sawadee.com De brujar ha bra pricer på sommaren på Grand D billigats boka på Sawadee det är säkert Kolla även på www.Agoda o jämför det är bra där också. Där är det 2 sovrum + litet vardagsrum med platta okylskåp.
18 feb. 2010 09:41
Hej, det finns även andra möjligtheter att bor i Bangkok. Som att bor med thai-familj och samtidigt får uppleva riktiga thai kultur som turister sällan får chans.
Det finns bra stället jag kan rekomenderar. priset ligger ca. 1000 bath/person/natt. med lufkonditionering, duch och toa samma standard som i sverige.
Plus äkta thailändsk frukost, lunch och middag som man själv får vara med och handlar och laga om man vill.
Vill ni veta mer om Thailand så kan ni skickar era frågor till (Logga in för att se e-postadress)

öskar er alla goda vitelse i Thailand!!!
Av Sugus
18 feb. 2010 10:54
Gå in på t.ex. www.hotels.com, du får upp mängder med förslag på bra hotel där ni alla kan bo i samma rum inom ert prisintervall.

Trevlig Resa!
Av Elinee
18 feb. 2010 12:57
Rekomenderar oxå Asia hotell! Vi bode där 5 nätter och var MYCKET nöjda!:-) Två pooler på taket;-)
19 feb. 2010 18:56
Asia hotel har rum med dörr emellan. Har bott där några gånger och det har fungerat fint. En gång fick vi t.o.m ett litet extra rum som låg mellan våra rum. Toppen bra, för där kunde vi har våra resväskor.