HJÄLP!! Vart ska vi åka from 29dec2012-10feb2013

30 juni 2012 23:16
Visningar: 425
Hej ja å tjejen ska ta oss en ngn stans i världen i slutet på december å till början på februari. vi har kollat runt lite på olika ställen men blir inte kloka på alla olika årstider osv. Vi är ute efter sol bad och koppla av och vi vill absolut inte till Thailand. Vi har kollat på Fillipinerna men det verkar ganska krångligt att ta sig runt där. Är det ngn som har ett bra förslag vi är öppna för alla förslag så länge det är ett varmt land med kalas stränder. Vi vill inte sitta i en bunker i Afganistan och uggla i en å en halv månad..

Tack på förhand
30 juni 2012 23:56
Vet inte hur er budget ser ut, men Karibien är kanon vid denna tidpunkt. Malaysia också, men det kanske är för likt Thailand..? Maldiverna är också bra, men kanske inte om ni ska vara borta så länge...
1 juli 2012 00:20
Vi har funderat en del på Malaysia men hur är det med regn dä den perioden blir tokig på deras regnperioder..
Av Bibby
1 juli 2012 01:05
Just nu vurmar jag för sydamerika.

Rekar Rio, Panama (finns en del utanför stan), Colombia (Cartagena och Santa Marta ex.vis), Montevideo (billigt och lugnt) och pärlan Punta del Este (sydamerikas St Tropez).

Sen är Flappeland helt ok, inte krångligare att förflytta sig där än nån annanstans, där skulle jag reka Subic Bay, grymt ställe. Har några bilder därifrån här.

Sanya i södra Kina är också fint. Står lite om det på min "blogg" här.
Av Annl
1 juli 2012 14:50
Sydamerika är ju "rätt" klimatmässigt vid den tiden, eftersom de har sommar då.

Zanzibar har helt fantastiska stränder men kanske inte ett ställe som man är på så länge eftersom det inte finns så mycket att göra. Men ett bra alternativ som kombo med något annat.

Eller varför inte åka till Hong Kong och kombinera det med härliga Singapore och sen bad i närområdet.

Södra Vietnam fungerar klimatmässigt vid den tiden också.
4 juli 2012 15:57
Hej! Jag tycker att ni skall satsa på Costa Rica. Där finns allt - stränder, äventyr, regnskog och infrastruktur som gör det smidigt att förflytta sig. Costa Rica finns med på listan över världens mest etiska destinationer, baserat på miljö, mänskliga rättigheter och social välfärd. Spendera din reskassa rätt - spendera den i Costa Rica.

http://www.ethicaltraveler.org/explore/the-worlds-best-ethical-destinations-2012/

Pura Vida!!!