Hjälp med Visum!

Av Ronjal
13 okt. 2016 13:13
Visningar: 989
Hej! Jag och min kille ansökte för ca tre veckor sedan om visum "evisitor" visa immi.gov.au . Jag fick mitt beviljat direkt och fick mitt mail inom fem minuter. Min kille är född i Bagdad och anses därför vara "högrisk" och har inte fått svar ännu! Vi åker snart och måste ha svar! Har varit i aus tidigare och min kille har även bott där med sin familj för fem år sedan så har ju obv fått visum tidigare. Så till den viktiga frågan: är det någon som vet hur lång tid det KAN ta innan men får det beviljat? Finns det någon annan man kan kontakta för att få hjälp?
13 okt. 2016 14:17
Har ni mailat ambassaden? Annars kan ni ju ringa dem.
Det finns nog inget fast svar på hur lång tid sånt tar.
Av Ronjal
13 okt. 2016 14:22
Australienska ambassaden i Sverige har tyvärr ingenting med det att göra, de säger att de inte kan göra något. Men tack för svar :)
13 okt. 2016 23:52
Citerat från Ronjal:
Australienska ambassaden i Sverige har tyvärr ingenting med det att göra, de säger att de inte kan göra något. Men tack för svar :)
Jag nämnde inte ambassaden i Sverige. Förr var det ambasaden i Tyskland som hade hand om visumfrågor, antar det är likadant fortfarande.
14 okt. 2016 01:31
När man har dubbla medborgarskap så blir man kollad av en handläggare istället för automatiskt med dator. Det brukar ta typ 3 veckor, men de kan ju så klart ha kö så att det tar längre tid.
Av Ronjal
14 okt. 2016 07:40
Citerat från Worldofmarie:
Citerat från Ronjal:
Australienska ambassaden i Sverige har tyvärr ingenting med det att göra, de säger att de inte kan göra något. Men tack för svar :)

Visa mer
Jag nämnde inte ambassaden i Sverige. Förr var det ambasaden i Tyskland som hade hand om visumfrågor, antar det är likadant fortfarande.
Sorry! Jag bara antog att det var det du menade eftersom du inte skrev vilken :) okej, tack så mycket, ska kolla upp tyska då!
Av Ronjal
14 okt. 2016 07:41
Citerat från Lillaannaj:
När man har dubbla medborgarskap så blir man kollad av en handläggare istället för automatiskt med dator. Det brukar ta typ 3 veckor, men de kan ju så klart ha kö så att det tar längre tid.
Hmm okej, alltså min kille har inte dubbla medborgarskap, han är bara född i "fel" land. Men vi kanske får ha is i magen så dyker det väl upp snart. Tack!