HJÄLP jag vill verkligen ut på havet och jobba, kan någon säga hur

28 juni 2010 23:02
Visningar: 1597
Det är så att efter sommaren vill jag ut och jobba på havet, på en lyx båt. Jag är hud och spa terapeuft, så det tänkte jag utnyttja på båten. En båt med trevlig och seriös personal och gärna lite dricks =)
Jag skulle vara jätte tacksam om någon vet hur man ska gå till väga.
Kanske någon jobbat på en båt?
1 juli 2010 20:50
Är det på ett kryssningsfartyg då som du avser att jobba på.
Det finns ett flertal norska rederier som du kan kontakta men du kan inte få ett jobb på ett fartyg förrän du först skaffat dig ett sjömansCertifikat där det bl.a. ingår att lära sig och praktisera de säkerhetsrutiner som krävs på ett fartyg beträffande brand, fartygs övergivande m.m. så först råder jag dig till att kontakta en sjöbefälsskola för att få detta avklarat. Sedan kan rederierna ha ytterligare krav innan de anställer. I dagens läge är det inte att bara mönstra på ett fartyg.
2 juli 2010 14:04
Hej,
Jag har en bekant osm har jobbat på såna båtar inom Spa och massage. Hon säger så här när jag frågade om jobbet:

"Det är ett riktigt tufft jobb på många sätt men det har även sina förmåner om man jobbar på rätt båt, vilket oftast är mindre lyxskepp, tycker jag själv efter erfarenhet.
Jag skulle tipsa henne att söka SPA-företag på nätet vilka är verksamma på kryssningsfartyg.  Jag känner till Steiner Leisure Transoceanic vilka jag arbetade för men med de är man inte garanterad att arbeta på mindre yatcht utan blir placerad efter var de anser sig behöva dig. Risktagande och man måste lägga ut en hel del i förhand för diverse Admin. Handlingar, resekostnader, uniform osv..tänk också på att man förminder sig mot ett avtal som kan sträcka sig 8-9 mån vid första kontraktet.

P&O Cruisline arbetar med ett annat företag dock minns jag inte namnet. Bäst är att undersöka deras hemsida.
Hon kan även kontakta Beaty School of Stockholm som är en SPA –utbildnings företag som rekryterar till Steiner bland annat..har jag för mig.."

Så hoppas det är till ngn hjälp!