Första gången i Las Vegas USA

24 aug. 2017 08:21
Visningar: 2032
Hej på er.

Jag ska överraska min bättre hälft på hans födelsedag med en resa till Las Vegas 21-28 December. Vi ska bo på Excalibur. Någon som bott där?? är det bra? Är läget bra?
Det är första gången vi reser till USA och jag undrar lite kring budgeten. Hur mycket pengar tror ni man behöver ha med sig? Vi ska stanna en vecka och har inte tänkt ha några utflykter utan bara äta gott, dricka gott, kanske spela lite poker och mest njuta av spektaklet. :-)
Och hur fungerar det med dricks? Finns det en standard man alltid kan köra oavsett vad? Typ dricksa alltid 2 eller 4 dollar? Eller skiljer det beroende på vad det är man köper?

Sen vill man ju gärna se alla dessa hotell som man både sett på TV och läst om. Är vem som helst välkommen in på vilket hotell som helst? Tar tacksamt emot era svar och gärna andra tips om denna stad. Tack på förhand!

Happy traveling!!!
24 aug. 2017 10:09
Pengar har du på kreditkorten och tar ut någon hundring på bankomat utanför en bank så du slipper betala 3$ i avgift. Jag skulle tycka det blir segt utan hyrbil ett par dagar, då kan man ju lika gärna åka charter....... 2 tim norrut ligger Beatty där ni kan fika eller äta, sväng in mot Death Valley så har du spökstaden Ryholite strax till höger med ett hus byggt av tomflaskor som kan vara kul att se. Sedan kör till Stovepipe wells å ta en glass och på vägen dit så har ni sanddyner till höger ni kan stanna och gå i. Därefter sväng tillbaka ner i DV mot Vegas så kommer ni till jordens lägsta pungt. Ca 50 mil runda men hinns med på en dag.
24 aug. 2017 10:18
Citerat från Brycecanyon:
Pengar har du på kreditkorten och tar ut någon hundring på bankomat utanför en bank så du slipper betala 3$ i avgift. Jag skulle tycka det blir segt utan hyrbil ett par dagar, då kan man ju lika gärna åka charter....... 2 tim norrut ligger Beatty där ni kan fika eller äta, sväng in mot Death Valley så har du spökstaden Ryholite strax till höger med ett hus byggt av tomflaskor som kan vara kul att se. Sedan kör till Stovepipe wells å ta en glass och på vägen dit så har ni sanddyner till höger ni kan stanna och gå i. Därefter sväng tillbaka ner i DV mot Vegas så kommer ni till jordens lägsta pungt. Ca 50 mil runda men hinns med på en dag.
Tack snälla du för ditt svar. Vi har nog dock inte tänkt fara ut på nån utflykt men vem vet... andan kanske faller på och då var ditt tips kanon!
25 aug. 2017 06:25
Kan rekommendera att gå och se någon show. Vi såg Rod Stewart när vi var i Vegas förra året. Jag minns att jag googlade de datum vi skulle vara där och såg då att han skulle vara där. Minns tyvärr inte vad den sidan jag bokade genom heter. Men sök på show Las Vegas så hittar du säkert något.
25 aug. 2017 08:12 (redigerad)
Kolla Tripadvisor, inte bland de bättre hotellen i Vegas.

Budget år ju omöjligt att svara på, det du nämner kan kosta hur mycket som helst speciellt i Vegas, ni kan också leva för samma pengar som hemma eller billigare om ni vill.....

Dricks varierar beroende på vad ni köper/får och hur generösa ni är, noll till hur mycket som helst.
Tumregel 15-20%, saker som "valet parking" gratisdrinkar.... en eller ett par dollar styck/gång.....

Ni kan vandra från hotell till hotell och titta, alla vill ha in folk, vissa hotell har förbindelse inomhus, andra får man gå ut för att komma till nästa och vissa är svåra att ens hitta ut ifrån igen när man väl lockats in ;-)

Mvh. Jörgen
www.floridasidan.se
www.facebook.com/Floridasidan
Av Birgere
25 aug. 2017 08:36
en vecka i Vegas låter lite enformigt om ni inte lägger på lite utflykter, bra förslag ovan o varför inte en helikopterfärd till Grand Canyon.
25 aug. 2017 18:12
Hej
Håller med Birgere om att en hel vecka i Las Vegas utan några utflykter låter lite segt. Gran Canyon är ett måste,har ni tight budget så ta en bussresa helst till South Rim.
Missa inte Fremont street bara.
30 aug. 2017 15:01
Citerat från Helene63:
Kan rekommendera att gå och se någon show. Vi såg Rod Stewart när vi var i Vegas förra året. Jag minns att jag googlade de datum vi skulle vara där och såg då att han skulle vara där. Minns tyvärr inte vad den sidan jag bokade genom heter. Men sök på show Las Vegas så hittar du säkert något.
Vegas.com är sidan med alla uppträdanden/shower en del attraktioner som "pariserhjulet"
9 sep. 2017 10:50
Tack kära ni för alla tips! Jag ska kolla in lite shower och utflykter. Det kanske är som ni säger, att det blir tradigt utan någon utflykt. Tack!!!
9 sep. 2017 20:21
Citerat från Emmaola7381:
Tack kära ni för alla tips! Jag ska kolla in lite shower och utflykter. Det kanske är som ni säger, att det blir tradigt utan någon utflykt. Tack!!!
Nu gjorde vi lite utflykter, men...jag hade inte tråkigt en sekund i LV, och vill åka tillbaka så fort som möjligt.

Ska ni se en show så rekommenderar jag Cirque du Soleil, vi såg Beatles och det var helt tokigt bra. Köp biljetter samma dag för bra pris. Åk till Freemont och upplev gamla LV, gärna kvällstid när all belysning är tänd. Har ni tänkt att spendera lite pengar så är en helikoptertur i GC oslagbart. Gillar ni hästar så är en ridtur ett tips. Hur ni än väljer och vad ni än gör, LV är en upplevelse.

Men Excalibur, nja...
9 sep. 2017 23:30
LV är ju inte mycket till stad så ska ni vara där en vecka rekommenderar jag - precis som flera andra - att ni hittar något annat att göra. Kvällstid finns det massor att göra, men att bara slöa vid poolen eller hålla sig inomhus - oavsett vad ni gör dagtid -
dagtid är lite slöseri.
15 sep. 2017 03:34
kommer nyss från Las vegas. 1 vecka där låter sjukt tråkigt måste jag säga. Efter två kvällar är man tämligen mättad på spektaklet.
mat på hotellen är inte speciellt billigt och det blir dyrare än beräknat då både skatt och dricks ska läggas på.
Drinkar och öl och vin eller vad du vill är gratis så länge du sitter och spelar. Du kan dock inte stoppa en av servitriserna och be om en drink, det anses oerhört oförskämt, utan vänta tills någon av servitriserna tar en runda och frågar om någon vill ha något. 1-2 dollar räcker att ge i dricks varje gång.

Att ta ut valfri summa pengar i ATM inne på hotellen kostar $9.99 per gång så plocka ut det du behöver med en gång så slipper du massa dyra avgifter, eller så plockar du ut pengar någon annanstans :)
Av Evoline
15 sep. 2017 07:57
Vart i Las Vegas 2 gånger, första gången bodde vi i Excalibur, det är lite budget och inte mitt i smeten.
Det är en bra bit att gå mellan hotellen, eftersom byggnaderna är gigantiska.
Vatten show, grand canyon eller annat kan vara coolt för er att kolla.
Flamingo är också budget om ni vill bo mer centralt.
Av Marulk
16 sep. 2017 09:02
Vi gör resa till Vegas senare i höst. Förutom att vi ska springa lopp planerar vi även utflykt till Valley of Fire men även att äntligen få uppleva Death Valley utan hiskelig hetta. Besök i de båda stora shopping malls står på schemat. Vi har varit i Vegas tidigare men då mitt i sommar. Vegas är en komplett galen stad o när man reser därifrån säger 'aldrig mer' men på ngt märkligt vis vill man ändå dit igen....
21 sep. 2017 16:47
Förutom Las vegas rekommenderar jag starkt att åka upp till Zion nationalpark. Spendera kanske tre nätter där.

Ligger ca 2-3 timmar från Las vegas och naturen där är något av det finaste jag varit med om.