Flytt till Australien hösten 2017

Av Klaraw
16 apr. 2017 19:08
Visningar: 235
Hallå! Letar efter en härlig själ att dela min lilla dröm med; flytt till Australien! Jag tar studenten denna sommar, och planerar att åka dit i början av oktober 17, och stanna där i 6-8 månader kanske? Jag vill jobba, få en vardag där men samtidigt resa och upptäcka så mycket som möjligt. Kunde inte längta mer till att få byta miljö helt och hållet! :-) Inne på samma banor? Bara att skriva :-)
30 apr. 2017 23:41
Hej! Kul att någon har samma planer som en själv! Har länge planerat att åka ner till Australien för att skapa ett liv där och eftersom jag tar studenten nu till sommaren planerar jag att göra min resa i början av oktober. Jag vill jobba under en längre tid och resa runt så mycket jag kan.
Hade varit lite extra kul att göra det tllsammans med någon! :)
2 maj 2017 19:44
Hej! Har faktiskt exakt samma planer som er, att sticka till Australien runt september/oktober och sen stanna där så länge som möjligt! Har inget sådär speciellt planerat, utan vill bara sticka dit, se hur livet är där och resa runt :) Känns lite trist att göra allt det själv, därför jag letar efter någon som har samma planer som jag själv. Med andra ord är jag absolut intresserad av att hänga på! :)
2 maj 2017 21:40
Ja hade varit mycket roligare att åka ner tillsammans med någon! Då slipper man känna sig ensam när man kommer ner och man kan dela samma upplevelse tillsammans med någon! Har du lust att prata mer kan du skriva till mig på facebook där jag heter Cleo Oppermann! :)
Medlemmen har tagit bort svaret
13 juni 2017 21:02
Hej! Jag tänkte åka i mitten/slutet av Oktober och stanna minst 6 månader. Har vänner i Australien på flera olika ställen, både på östkusten och på västkusten så de vill jag besöka. Jag vill gärna lära mig dyka, surfa och bara uppleva och se så mycket som möjligt, samt jobba lite mest för erfarenhetens skull. Den 9 mars 2018 är det dessutom ett bröllop för några av mina vänner i Blue Mountains utanför Sydney, så det blir äkta aussie-festande. Tyvärr har min reskompis dock hoppat av, så desperat försöker jag nu hitta någon annan som vill hänga på. Hade kunnat tänka mig att se NZ och Indonesien också, men det är inte alls lika viktigt :)
13 juni 2017 22:52
Hej! Jag och Louise har pratat om att åka i oktober, datum är inte planerat! Men ni båda två är välkomna att joina! Ju fler desto roligare tycker jag😄