Flygstol till Bangkok

14 dec. 2022 14:29
Visningar: 547
Hallå!
Tanken är att jag och sambon ska åka till Thailand januari 2024. Jag skulle vilja höra med er vana flygare när det oftast är lämpligast och boka flygstol?
Så fort de kommit ut flygstolar?
vänta ? vänta tills de är 8månader kvar tills vi ska åka? 6? 4?
Vill givetvis komma åt ett bra pris på en bra flygresa.

Tacksam för svar!! =D
14 dec. 2022 14:38
Hej, våran erfarenhet är att man ska boka så fort som det är möjligt, en tumregel brukar vara ca. 11 månader innan ert tänkta hemresedatum. Lycka till.
Av M4sta86
15 dec. 2022 16:18
Jag skulle säga tvärtom. Mina bästa priser har jag hittar 2-3 månader innan avfärd. Kan givetvis variera. Nu är ju dock priserna generellt högre så hittar du en bra deal hade jag inte vågat vänta
Av Keja
17 dec. 2022 22:42
Om du med flygstol menar via något charterbolag så vänta till någon dag före resan. Med reguljärt kan väl ett par månader vara lagom. Kanske tre då det är mitt i högsäsongen. Själv brukar det bli när jag hittar ett bra erbjudande från något flygbolag men har nog aldrig bokat mer än max två månader innan. Se till att inte låsa dig vid ett visst datum så ökar möjligheterna. Nu är ju inte världsläget det bästa och att chansa på att bolaget inte går i konkurs eller att något annat inte händer gör att jag inte skulle köpa tidigare än nödvändigt. .
Av Zoega
18 dec. 2022 10:25
Jag brukar boka flyget så fort jag kan när jag väl bestämt vart och när jag ska åka. Ofta har priset hunnit ändras från det att jag började planeringen till det att jag faktiskt bokar. Och med ändras menar jag att det gått upp...
En gång hade det blivit så dyrt att vi höll på att ställa in hela resan, men genom att åka en dag tidigare kom vi ner till rimliga nivåer igen.
Jag tänker att det är de billigaste biljetterna som går åt först...
För 3 veckor sedan bokade jag biljetter till Bangkok för slutet av mars och hemresa 5 veckor senare, kollade priset nu och det har gått upp 900 sek.

De gånger jag kollat priset på mina biljetter efter att jag bokat har det alltid varit dyrare ju närmare avresa man kommer.

Undantaget är resor med charterbolag som kan släppa riktigt billiga biljetter några dagar före avresa, men det är ju en chansning...
Av David7
20 dec. 2022 03:23
Bokade med Emirates 11 månader innan (så fort det var möjligt). Några månader innan avfärd hade priset nästan dubblats. Jag hade inte väntat på ett "eventuellt" bättre pris.
20 dec. 2022 08:51
Tycker också priserna är billigast när de släpps, så brukar köpa då.
Kampanjer kan alltid dyka upp, men det vet man aldrig.
Av Fylke74
3 jan. 2023 14:20
Hur gör man för att få reda på när bolagen släpper sina biljetter till respektive resmål?
Av Hawaii
3 jan. 2023 17:36
11 månader innan för de flesta stora linjebolagen typ Lufthansa, SAS, British Airways etc.