Flyg Bangkok-Phuket

Av Mijo66
5 jan. 2009 15:39
Visningar: 7922
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att köpa flygbiljeter på plats i Bangkok. Vi landar i Bangkok och tänkte avvakta att beställa biljeter på plats. Är det någon som vet om det är svårt att få tag på biljetter??Lång väntetid? Eller är det någon som har något annat tips...
Av Ulfsen
5 jan. 2009 18:46
Hej där!
Du hittar väldigt många bra ställen där det finns biljetter att köpa.
Troligtvis får du ett mycket bättre pris när du köper biljetterna i Thailand.

Hoppas att ni får en riktigt fin resa och att Bangkok blir en positiv upplevelse.
Av Chrlju
5 jan. 2009 21:00
Hej
Jag fick boka om mina biljetter pga Bangkok:s flygplats var stängd. Hade bokat via nätet här hemma men på plats blev det dyrare, via internetbokning blir det bättre pris vad jag har upplevt.
Av Isa_s
5 jan. 2009 23:48
mitt enda tips är bara åk inte med air asia! jag gjorde det sista jag flög inrikes tor bkk-phk
och det var inte kul. två timmar förseningar i båda riktningar. närjag berättade det för folk
jag träffade senare under resan så fick jag höra att flera haft samma problem med dom.
mina kompisar åkte med one-two-go, deras resa fungerade utan problem. :)
6 jan. 2009 00:12
Hej

Det finns ett antal flybolag som,flyger mellan Bangkok-Phuket,enligt mig så kan du flyga till Bkk sedan köpa en biljett på plats.
Sist flög jag med airasia, till Phuket,där var det många platser kvar både till,och från Phuket.
Dessutom kostar dom bara halva priset om man jämför med tex Thai,lite mindre flygplan,men helt OK.

Det är säkert minst 30 flyg som går till Phuket varje dag, av dessa så har Thai ca 15 som går dagligen till Phuket.

Vilka flyger ni med,från Sverige?

Lycka till / SIAM
Av Mijo66
6 jan. 2009 09:55
Citerat från siam: Vi har ännu inte bokat något från Sverige...vi tänkte vara lite kyliga och vänta lite och hoppas att få ner priset lite..Men det är som allt...hur länge törs man vänta.
Hej

Det finns ett antal flybolag som,flyger mellan Bangkok-Phuket,enligt mig så kan du flyga till Bkk sedan köpa en biljett på plats.
Sist flög jag med airasia, till Phuket,där var det många platser kvar både till,och från Phuket.
Dessutom kostar dom bara halva priset om man jämför med tex Thai,lite mindre flygplan,men helt OK.

Det är säkert minst 30 flyg som går till Phuket varje dag, av dessa så har Thai ca 15 som går dagligen till Phuket.

Vilka flyger ni med,från Sverige?

Lycka till / SIAM