Flera som är flygrädda???

22 aug. 2009 11:03
Visningar: 794
Är jag den enda som är flygrädd?? Är det nån som har något bra tips om hur man kan bli av med en förutom alkohol det har jag redan provat det funka inte ??? Tack på föhand!
22 aug. 2009 14:12
Hej!
Jag såg en gång på tv:n om en tjej som var flyggrädd. Hon hade kontaktat ett flygbolag och fick komma till flygplatsen på besök. Hon fick stöd och hjälp av personalen, fick svar på sina frågor etc. När hon hade fått mer "kött på benen" så fick hon även gå ombord på ett tomt flygplan och bara känna in sig. Hon gjorde den här processen några gånger tills hon kände sig tryggare och till sist bokade hon en resa med en kortare flygtid och så bar det i väg. För henne fungerade det väl.

Du kan även kontakta sjukvården och se om det finns någon som är utbildad för att hjälpa andra som har rädslor, det kan ju vara spinelskräck, flygrädsla eller vad som helst.

Jag önskar dig lycka till och jag hoppas att du kommer över din flygrädsla för är det något som jag tycker är roligt här i livet så är det just att flyga.

Hälsn. Ellismellis
Av Mpc
22 aug. 2009 16:35
goopgla på resanterapeut. samt läs lite på lfv.se
Av Visial
22 aug. 2009 21:42
Man kan försöka läsa in sig på lite statistik om inte annat. För flygning brukar väl räknas som det allra säkraste sättet att färdas (har jag för mig i alla fall).
Av Late
23 aug. 2009 17:29
Jag var väldigt flygrädd och gick inte på planet med mindre än 20cl. i kroppen.
Jag fick ett nytt jobb 1976 där jag var tvungen att flyga inom jobbet och då passade inte dom där 20cl. så väldigt bra.

En kväll åkte jag från Stockholm och hem och satt som vanligt och höll krampaktigt i armstöden, när min kompis vid sidan om lämnade över en tidning som fanns i fickkan framför stolen. Läs detta!
Där fick jag förklaring på alla ljud som hördes, alla smällar och alla dunkar som jag varit skiträdd för.

Efter den dagen har min flygrädsla försvunnit och det är nog bara bra information som behövs.

Jag tror att det finns kurser att gå
24 aug. 2009 20:40
Min kollega gick på en kurs som Fritidsresor hade för flygrädda. Hon tyckte att den var bra och värd pengarna. Så hör med dem.
Av Sisso
25 aug. 2009 17:48
Jag är väldigt flygrädd. Gjorde sju olika flighter denna sommaren och det blev aldrig lättare.
Delar gärna erfarenheter, rädsla och känslor med dig.
Skicka gärna ett meddelande.