Finns det någon som bott på PHUKET KATA RESORT ??

12 jan. 2011 13:35
Visningar: 586
Vi var första gången till Thailand 2008 (KATA BEACH ) , vi ÄLSKADE det och meningen var att vi skulle resa tillbaks sept 2010.

Men under en rutin operation i April (2010) hände något fruktansvärt !!!
Man punkterade stora kroppspulsådern med instrumentet för titthålskirurgi på mig.
Man reparerade skadan så den skulle hålla med transport till Akdemiska sjukhuset i Uppsala, MEN transporten dröjde och jag fick vänta 14 timmar innan jag slutligen togs i ambulans från Sundsvall till Akademiska.
Då var det för sent !!! Syrebristen i benen var ett faktum och jag svävade mellan liv och död i tre veckor medan maskiner höll mig vid liv.
Men mitt högra ben gick inte att rädda, de var tvungen att amputera det ovanför knäet.

Och resan i september fick ställas in.

Så nu är jag handikappad, sitter i rullstol men gåtränar med protes.
NU ska vi ändå komma i väg, denna gång på en MYCKET VÄLBEHÖVLIG semester.

Jag hittade hotellet PUKET KATA RESORT det ligger i mark plan och borde funka för mig som är handikappad.

Nu äntligen till frågan ? FINNS det någon som bott där och isf skulle det funka bra ?? Thailändarna ärju underbara människor och väldigt hjälpsamma så för den delaen är jag inte rädd att åka.
Idag är det två månader tills vi påbörjar våran resa hemmifrån och den 13 / 3 lyfter vi = D

Av Sej
13 jan. 2011 20:49
Bodde där några dagar för några år sen och då såg det ut så här.
Det var en halvtrappa upp till reception/matsal och sedan en halvtrappa ned till poolen och rummen så där tar du dig inte förbi utan hjälp. Det är ju möjligt att det finns nåt annat sätt att ta sig in numera, men då fanns det inte det.
I övrigt tyckte jag att hotellet var mycket fint med en jättefin pool och det ligger ju också riktigt bra till i Kata.