En enda resa

Av Keja
2 aug. 2020 11:01 (redigerad)
Visningar: 253
Hej.
Bara för att coronan satt krokben för resandet så behöver man inte sluta drömma och minnas.
Tänk om man bara fick göra en endaste resa (till) och det på max två veckor. Vad skulle det då bli?
2 aug. 2020 19:24
Florida! För att vara tillsammans med barn och barnbarn som bor där. Men huva, hemska tanke att aldrig få resa igen! Så många platser att se och upptäcka, så många möten och så många nya minnen som aldrig skulle få en chans. Men nu väntar vi och håller avstånd, längtar och drömmer.
Av Keja
4 aug. 2020 23:41
Att återbesöka någon plats kan tyckas vara ett säkert kort medan att besöka något nytt är lite som att köpa grisen i säcken.
Med hjälp av uteslutningsmetoden har jag kommit fram till att Seychellerna är det som lockar mest,
6 aug. 2020 00:37
Hemsk tanke hehe, men då hade jag nog valt att återbesöka fantastiska Australien
6 aug. 2020 18:12
Hej
Att besöka så många Nationalparker i USA som möjligt, då först och främst dom i Utah och närliggande stater.
Monument Valley är överst på listan (är dock ingen Nationalpark) har väntat i många år efter jag såg John Fords film Dilligensen.
Har betat av några andra tidigare i Nevada och CA
6 aug. 2020 18:22
Citerat från Vittjarn:
Hej
Att besöka så många Nationalparker i USA som möjligt, då först och främst dom i Utah och närliggande stater.
Monument Valley är överst på listan (är dock ingen Nationalpark) har väntat i många år efter jag såg John Fords film Dilligensen.
Har betat av några andra tidigare i Nevada och CA
Har gjort den resan två gång. Betat av nationalparker i Utah,Arizona,Nevada, Caliornia, Oregon och Washington.
Helt fantastiskt och skulle jag få bara få resa en gång till under två veckor så skulle jag besöka Nevada, Utah och Arizona.

Bästa jag gjort i mitt liv och kommer garanterat åka dit igen :)
7 aug. 2020 18:00
Hej Andreassofus
Hoppas det blir av när min lillasyster får pension nästa år, vi tänkte utgå ifrån Salt Lake City och därefter
besöka Yellowstone och sedan åka runt så mycket som möjligt under 3 veckor.
Gäller att hålla tummarna så att syster och svåger inte ändrar sig.
Som tur är så kan man ju göra avståndsberäkningar på webben. väldigt många tror att avstånden i Nord och
Sydamerika inte är så långa.