El Gouna

3 okt. 2016 11:44
Visningar: 629
Vill ha sol o bad en vecka i november. Egypten är varmt, solsäkert och fina snorklingsmöjligheter, men.....
Är det stendött?
Vi tänkte El Gouna, någon som varit där nyligen? Det är ju inte trevligt om där är stendött på hotellen eller i El Gouna. Tacksam för svar.
3 okt. 2016 12:06
Egypten är väl inte känt för party-party precis, men det brukar vara ganska trevligt att gå ut och äta på kvällen i el Ghouna.
Bästa tipset jag kan ge är att åka ut på en snorkling/dyktur.

Jag var där en vecka under 2007 eller något sådant, då passade jag även på att ta en dagstur till pyramiderna i Kairo (6 timmar buss dit, ett par timmar i Kairo och sen 6 timmar med buss hem) samt till Luxor, vilket också var en jävla massa bussåkande. En vecka är lite kort tid för sådana saker egentligen.

Vi bokade en ökensafari som var nice, utgick ifrån El Gouna och så fick man åka ut i öknen en eftermiddag och springa i lite sanddyner, åka fyrhjuling och vara på "beduinfest".

När jag var där 2007 så byggde de precis över allt, vet inte hur det är längre. Jag hörde allt det där avstannade 2010/2011, men det fanns ju lite shoppingställen och sånt i alla fall.