Easyjet

Av Sierra
22 maj 2011 17:03
Visningar: 6669
Jag kom hem från England i går och flög med Easyjet. Easyjet är ett lågprisbolag med fräscha flygplan och trevlig personal som jag verkligen kan rekommendera. Inga konstigheter med en mängd olika pålagor utan det är raka rör.

Vi betalade 1472 SEK tor för 2 pers tor inkl ett incheckat bagage (upp till 20 kg). Man får ha ett handbagage/pers (inga viktrestriktioner) i standardmått och får naturligtvis checka in två bagage om vill....

Jag hoppas verkligen att de utökar sin trafik från Göteborg Landvetter till fler destinationer. I dag trafikerar de, förutom London Gatwick, även Berlin och Manchester.

Från Stockholm Arlanda flyger de till Geneve och Milano.

http://www.easyjet.com/asp/en/book/index.asp?lang=en
Av Rolf_52
22 maj 2011 18:59
fler sådana flygbolag...tack för tipset
23 maj 2011 10:15
Ja easyjet funkar ju bra funkar finfint att ta sig vidare ut i europa med dom från tex.stansted .

Ett annat bolag som också funkar bra om man orkar ta sig till bla Bryssel o charleroi i belgien för planbyte är jetairfly som ingår i tui koncernen, vi har åkt med dom ett par gånger från Belgien planen har charterstandard och dom har ofta bra priser till massor av resmål ute i europa o nordafrika men även mer långväga typ Zanzibar fast de biljetterna är naturligtvis litet dyrare.http://www.jetairfly.com/en/
Av Sierra
23 maj 2011 10:37
Citerat från laplander:
Ja easyjet funkar ju bra funkar finfint att ta sig vidare ut i europa med dom från tex.stansted .
Helt riktigt Laplander.
Easyjet har många destinationer från London Gatwick, London Stanstead och London Luton.
Av Hkn
23 maj 2011 10:45
Citerat från sierra:
Jag kom hem från England i går och flög med Easyjet. Easyjet är ett lågprisbolag med fräscha flygplan och trevlig personal som jag verkligen kan rekommendera. Inga konstigheter med en mängd olika pålagor utan det är raka rör.
Två saker att verkligen gilla:

1. Formuleringen "trevlig personal".
Man kan ju hoppas att det betyder att flygbolaget inte ser sina resenärer som ett slags ofog som bör stävjas?

2. Att bagagerestriktionerna är någorlunda i linje med vanliga flag carriers.
Hur var attityden vid incheckningen, Sierra?

Best,

:: hkn ::
Av Jalemm
23 maj 2011 11:06
jag flög också med easyjet från gbg till manchester i påskhelgen. vi betalade 242 euro för 2 vuxna och våran dotter 8 år plus ett bagage tor. instämmer fullständigt i det du säger. bra plan.trevlig personal. inga konstigheter alls..
Av Sierra
23 maj 2011 11:11
Hkn,

Incheckningen med bagaget upplevde jag som proffsigt, vänligt och som när jag flyger med "vanliga" bolag.
De var dock noga med att handbagaget inte var större än standardmått (56 x 45 x 25cm).
24 maj 2011 12:51
Instämmer med Sierra i allt positivt v g Easyjet. Vi ville 'pröva' dom. Bokade resa till London i Dec, den resan blev cancellerad p g a att Gatwick inte klarade av snömängderna. Tog lite tid, men hela beloppet för resan återbetalades. Ny London resa bokades för påsken. Den gick bra, inga problem med snö iaf ;-). Vi hade bara handbagage, men våra väskor av märket Titan, hårda och lite bulliga, var inga problem för dom är inom de mått som Easyjet uppger. Trevligt bemötande överallt. Rekommenderas!
Av Hkn
24 maj 2011 13:21
Citerat från sierra:
Hkn,

Incheckningen med bagaget upplevde jag som proffsigt, vänligt och som när jag flyger med "vanliga" bolag.
De var dock noga med att handbagaget inte var större än standardmått (56 x 45 x 25cm).
Tack Ulf!

Fantastiskt... Ryanair borde gå i skola hos dem. En vänlig och service-minded attityd ska inte behöva kosta extra; vare sig för resenären eller flygbolaget.

Best,

:: hkn ::
Av Annl
25 maj 2011 09:15
Strålande och tack för dessa värdefulla tips! Alla sådana mottages tacksamt.

Är så glad Sierra för ditt tips om Skyscanner - det är ju en kanonsajt och där har jag hittat mängder med billiga och bra flygbiljetter.
26 maj 2011 17:19
Om man ska resa vidare ska man bara se till att ha LÅNG tid mellan flygen. Om första flyget är försenat är det ens eget problem eftersom Easyjet är ett "point-to-point"-bolag. Man måste också hämta bagage vid mellanlandningen.
9 nov. 2011 21:47
Håller helt med dig sierra,åkte med easyjet mellan Teneriffa och England nu i veckan igen och kan bara instämma i att de är ett av de bättre lågprisbolagen att åka med,vi har åkt ganska mycket med olika låprisbolag genom åren och easyjets värdinnor och piloter verkar alltid trevliga o avslappnade till skillnad mot en del övriga bolags personal.
9 nov. 2011 22:24
Tyvärr så slutar dom visst flyga Göteborg-London i/efter januari enligt min dotter...

Förresten jag har aldrig förstått gnället på Ryan o avgifter...det är väl ändå totalen som räknas? ..o den är ju inte så svår att få fram... o när man hämtar Ryan-resenärer får man vara ute i god tid...för dom landar ofta ca 20 min före schema...
11 nov. 2011 13:19
Jag har inte heller nåt problem med ryan vi gör kanske 8-10 flighter med dom varje år och bokar man i tid och väljer ledigheten efter den tid då det finns billiga biljetter så är det utan tvekan överlägset billigast med Ryanair ävejn efter att diverse avgifter lagts på,men jämfört med bla.easyjet så är det mer stressigt när man ska på flygen o krångel med att folk blir nekade att ta ombord bagage osv. ofta är det mer stim o stoj på flyget också än hos många andra bolag.
mvh. Bosse.
Citerat från reselover:
Tyvärr så slutar dom visst flyga Göteborg-London i/efter januari enligt min dotter...

Förresten jag har aldrig förstått gnället på Ryan o avgifter...det är väl ändå totalen som räknas? ..o den är ju inte så svår att få fram... o när man hämtar Ryan-resenärer får man vara ute i god tid...för dom landar ofta ca 20 min före schema...