Dricks

29 aug. 2016 10:29
Visningar: 1933
Hej. Ska resa till kommandoo Island och det är min första resa någonsin undrar därför hur det är med dricks hur det ges typ. Har hört så många olika varianter men inte utav ngn som varit där. Åker på helpension och då står det att dricks är inbakat men får som sagt inget grepp om det. Tacksam för tips.
29 aug. 2016 10:35
Oj, det var en rejäl resa första gången! Härligt!
Dricks är valfritt på Maldiverna och det är väl det de menar med "inbakat", att det inte är som i USA där det förväntas av en. Jag tror dock de flesta gäster ger dricks, lägger i rummet till städaren eller betalar serveringspersonalen sista dagen och så.
Vi var på två öar och gav till städaren sista dagen på ena ön och så gav vi lite till serveringspersonalen också, men det var inga mängder och vi kände absolut inte att vi var tvungna. Så gör det om ni känner för det, om ni tycker att ni är mer än nöjda med servicen.
Ingen kommer påpeka något om ni inte lägger något heller.
29 aug. 2016 11:48
Ok det låter ju bra men jag tänker på om man är ute o åker båt , får massage, mm man är alltså inte " oförskämd " om man inte ger tänker jag då.
29 aug. 2016 21:38
Dricks är upp till var och än hur mycket man vill lägga. Vi gör så här, 1 dollar/drink och person och room boyen 5 dollar då och då. Dom har väldigt dåligt betalt och det mesta skickas hem till deras familjer . Tänk på att växla till er nya dollarsedlar, de kan få problem att sätt in dom på banken annars. Trevlig resa, Maldiverna är underbart.