Donera kläder Bangkok?

27 nov. 2013 14:02
Visningar: 287
Hej!

Jag åker till Thailand i december och tänkte ta med mig en del kläder att ge bort, så nu undrar jag om någon har tips på var man kan donera i Bangkok? Gärna i närheten av Siam Square?

Tacksam för svar!!
Av Sibby
3 dec. 2013 12:01
Hej charlotte! Tyvarr har jag ingen koll pa vart man donerar bort klader, men jag vet vart man kan shoppa massa fint ;)
Om du ar i Bkk nu och vill ses o hitta pa nat kul sa hor garna av dig:) Reser du sjalv eller med vanner?
Jag stannar har tills den 10-13 dec.

Ha det bra!
/Sabina
Av Tubbe
3 dec. 2013 12:30
Citerat från Sibby:
Hej charlotte! Tyvarr har jag ingen koll pa vart man donerar bort klader, men jag vet vart man kan shoppa massa fint ;)
Om du ar i Bkk nu och vill ses o hitta pa nat kul sa hor garna av dig:) Reser du sjalv eller med vanner?
Jag stannar har tills den 10-13 dec.

Ha det bra!
/Sabina
Ja, där ser man vad olika människor kan prioriterar.............några vill ge bort sina kläder till utsatt grupper.

Och några tycker att den egna garderoben är viktigare.
/ T
Av Sibby
3 dec. 2013 13:01
Konstigt resonemang T, om man inte shoppar klader sa har man ju inte heller nagot att ge bort:) Har du tankt pa det?
:)
Av Tubbe
3 dec. 2013 16:01
Citerat från Sibby:
Konstigt resonemang T, om man inte shoppar klader sa har man ju inte heller nagot att ge bort:) Har du tankt pa det?
:)
Vi är alla olika.

/ R
Av Marilcj
3 dec. 2013 17:04
De Thailändska sjukhusens barnavdelningar, då menar jag de riktiga Thai-sjukhusen inte dit vi svenskar blir rekommenderade, tar gärna emot både kläder o leksaker.
Kontakta svenska kyrkan i BKK annars via mail så kan de säkert tipsa om lämpliga ställen.
Av Bibby
3 dec. 2013 17:05
Om man nu inte väljer Tubbes organisation så finns det en mängd olika andra organisationer och/eller barnhem.
Den infon finns nog bättre på diverse thaiforum (med mindre charterinriktning), sök där isf.

Med all respekt för din ambition och välvilja så kanske du ändå själv borde försöka besöka ett barnhem/organisation ist.f att förvänta dig att de kommer till dig på ren turistgata/plats. Det skulle nog var mer givande även för dig misstänker jag.
Ger du hellre kläder i en insamlingslåda än att få uppleva de faktiska mottagarnas glädje och tacksamhet?
En reflektion bara...
Av Bibby
3 dec. 2013 17:07
Citerat från Sibby:
Konstigt resonemang T, om man inte shoppar klader sa har man ju inte heller nagot att ge bort:) Har du tankt pa det?
:)
Ett tips i all välmening är att starta en tråd som heter Shoppa kläder i Bankan.
Att blanda dess två saker kanske inte funkar så bra, eller vad tycker du?