Detta stör mig

Av Glenns
13 maj 2008 23:45
Visningar: 284
Reklamen som ligger mellan inläggen i topic´sen stör mig otroligt, massor av plats till höger och vänster i spalterna. Komigen nu. Käns inte riktigt genomtänkt.
//Glenn
13 maj 2008 23:49
Stämmer in i det!! Jag missade flera inlägg innan jag såg att det kom mer efter bannern... irri!!
Av Bibby
13 maj 2008 23:54
"Money talks" antar jag....
13 maj 2008 23:58
Citerat från bibby:
"Money talks" antar jag....
Hell yes, men degen kan ju även, som Glenns föreslog, snacka från sidorna...
14 maj 2008 07:32
Jag fattar inte..var ser ni nån reklam - jag ser ingen. Är det någon popupblockering jag har som gör att de inte dyker upp?
Av Glenns
14 maj 2008 08:33
Förstår inte att man inte har större respekt gentemot medlemmarna. Att placera reklamen där är som att få reklam i telefonen när man pratar. Dvs. mycket störande, eller det kanske bara är jag som stör mig på detta?
Av Niclas
14 maj 2008 11:10
Hej! Tack för er ärliga feedback ;) Vi håller just nu på att testa några olika annonsformat (mitt i sidorna och på kanten) och vi mäter resultaten. Jag håller med om att reklam kan vara enormt störande för användaren. Vi är generellt sett väldigt försiktiga med att störa layouten med reklambanners och vi vill hålla sajten så ren och fräsch som möjligt. Det viktigaste är ju att ni medlemmar trivs här och att ni vill stanna kvar. Jag tror att vi kan hitta en vettig balans som gynnar både annonsörer och medlemmar.

Vi börjar med att flytta bannerytan här i diskussionerna till slutet på sidan. Vad tycks?

Mvh
Niclas Wahlström
Reseguiden.se

Av Glenns
14 maj 2008 11:25
Citerat från niclas:
Hej! Tack för er ärliga feedback ;) Vi håller just nu på att testa några olika annonsformat (mitt i sidorna och på kanten) och vi mäter resultaten. Jag håller med om att reklam kan vara enormt störande för användaren. Vi är generellt sett väldigt försiktiga med att störa layouten med reklambanners och vi vill hålla sajten så ren och fräsch som möjligt. Det viktigaste är ju att ni medlemmar trivs här och att ni vill stanna kvar. Jag tror att vi kan hitta en vettig balans som gynnar både annonsörer och medlemmar.

Vi börjar med att flytta bannerytan här i diskussionerna till slutet på sidan. Vad tycks?

Mvh
Niclas Wahlström
Reseguiden.se

Ser mycket bra ut tycker jag, inte störande men fullt synlig. Vill ni ha en annan logo att testa med så är det bara att säga till ;-)

//Glenn
Av Crista
14 maj 2008 19:42
Diskuterade detta med reklam på olika webbsidor med några medlemmar på medlemsträffen den 10 maj och vi var överens om att det är så skönt att slippa det på reseguiden......men vad händer bara några dagar efter....jo det har börjat poppa upp reklamrutor lite här och var.
Synd tycker jag....har varit skönt att slippa det.
Av Micke75
14 maj 2008 19:57
Trots allt så kommer RG ut med sin tidning som man kan välja att få gratis om man vill, kostar en del i affären.
Av Glenns
14 maj 2008 22:20
Citerat från crista:
Diskuterade detta med reklam på olika webbsidor med några medlemmar på medlemsträffen den 10 maj och vi var överens om att det är så skönt att slippa det på reseguiden......men vad händer bara några dagar efter....jo det har börjat poppa upp reklamrutor lite här och var.
Synd tycker jag....har varit skönt att slippa det.
Inte för att på något sätt vara dryg eller så men allt du ser här inne är reklam, för det kostar att vara med och att synas på reseguiden. Så det där med att ge sina besökare neutral information är en sanning med modifikation, men klart det finns säkern något som är gratis denna sida är gratis.
http://www.reseguiden.se/cgi-bin/rg/company.cgi?company_id=6358&event=details&site=reseguiden
14 maj 2008 22:25
Jag fattar fortfarande inte vad ni pratar om för reklam...*trög*
Av Mpc
14 maj 2008 22:32
Citerat från aquaholic:
Jag fattar fortfarande inte vad ni pratar om för reklam...*trög*
tro att dom menar den reklamen som du ser på deena sidan om scandic som tidiger var mitt på siadan
Av Tomas - Utvecklare Reseguiden.se
14 maj 2008 22:39
Citerat från aquaholic:
Men alltså... hos mig syns INGET!
Bannern försvinner efter ett antal sidvisningar från samma dator, så nog därför du inte ser den.
Av Bibby
14 maj 2008 22:40
Detta (reklamen alltså) var i förmiddags, nu är det ändrat.
Av Crista
14 maj 2008 22:47
Citerat från glenns:
Citerat från crista:
Diskuterade detta med reklam på olika webbsidor med några medlemmar på medlemsträffen den 10 maj och vi var överens om att det är så skönt att slippa det på reseguiden......men vad händer bara några dagar efter....jo det har börjat poppa upp reklamrutor lite här och var.
Synd tycker jag....har varit skönt att slippa det.
Inte för att på något sätt vara dryg eller så men allt du ser här inne är reklam, för det kostar att vara med och att synas på reseguiden. Så det där med att ge sina besökare neutral information är en sanning med modifikation, men klart det finns säkern något som är gratis denna sida är gratis.
http://www.reseguiden.se/cgi-bin/rg/company.cgi?company_id=6358&event=details&site=reseguiden
Det vi diskuterade var själva forumet att det är skönt att slippa det där flashande och blinkandet här.
Att det sedan finns på söksidorna är väl förståligt.
14 maj 2008 22:49
Citerat från tomas:
Citerat från aquaholic:
Men alltså... hos mig syns INGET!
Bannern försvinner efter ett antal sidvisningar från samma dator, så nog därför du inte ser den.
Tack, det borde förklara mysteriet..
vissa diskussioner borde jag inte ge mig in i...:)
Av Charina
20 maj 2008 11:48
Vill vi ha en gratissajt så får vi nog stå ut med lite reklam. Så störigt är det inte! *åsikt*
Av Late
20 maj 2008 18:59
Reklam måste man finna sig i. Varför inte göra som TV2 på Danmark(vi skåningar kan få in detta). Lägg all reklam först på sidan, så kan all som vill da del.
Av Glenns
21 maj 2008 00:07
Reklam är det inget fel på. Det är var den placeras som denna diskussionen handlar om.
När jag startade denna topic så låg reklammen mitt på sidan, mellan inläggen, vilket jag tyckte var väldigt störande.
Av Anns
10 juni 2008 20:50
ja nu såg ja reklamen längst ner , bra jag gick till och med in och beställde resa till Oslo med SJ, hade nästan glömt det, ska dit på fredag /Ann