Costa Rica

11 mars 2010 17:39
Visningar: 161
Planerar en resa till Costa rica. Är det någon som varit där och har några bra tips?
Av Joakimn
12 mars 2010 12:43
japp, kom hem för 10 dagar sen.Vad undrar du.
mvh/joakim
Av Lena23
14 mars 2010 03:09
Vad är du intresserad av? Sitter just nu pa verandan till vår bungalow i Montezuma, klockan är 21.00 det är 25 grader varmt och havet rullar in.... Vi har tre veckor kvar, innan snörusket i Sverige.
kom med frågor!
Av Swissy
14 mars 2010 10:20
Jag har spenderat 4 dagar i San Jose för 4 år sedan, vi spenderade större delen av semestern i Nicaragua men det var billigare att flyga till och från Costa Rica. Så det kan förståss ha ändrats en hel del sedan jag var där. Shoppingen är helt okej, betyget "helt okej" kommer från att alla affärer har så kallade inkastare vilka gör sitt yttersta för att försöka få in dig i butikerna. Detta kan kännas väldigt påträngande och ibland till och med riktigt obehagligt.

Ett hett tips kan vara att kunna litegranna spanska då det annars kan bli problematiskt att göra sig förstådd. Att boka bussbiljetter på engelska var i princip omöjligt. Vi hittade hotell via internet och mailade en hel del med dem innan vi kom dit. De kan oftast hjälpa till att tipsa som saker som man kan göra eller titta på (och ge en bättre priser än om man hade bokat det själv). Vi var bland annat på ett kaffeplantage och white water rafting. Kan verkligen rekommendera raftingen, det finns många olika svårighetsgrader att välja mellan och faktum är att hela familjen tyckte att det var hur roligt som helst!
20 mars 2010 14:06
Vi gjorde en rundresa med Solresor för ett par år sedan, som jag kan rekommendera. Vi fick se mycket av landet både på östsidan (Tortuguero), mitt i landet (Arenal och Monte Verde) och sen avslutade vi med 4 dagar all inclusive på väst sidan. Vi är inga all inclusive människor men vi tyckte att vi hade sett så mycket dom andra dagarna så det kändes rätt OK.