Byta plan i Bangkok

Av Pelle77
2 apr. 2009 12:18
Visningar: 513
Jag kommer att åka med Qatar Airways från Sth via Doha till Bangkok i Juni. Planen är att så snabbt som möjligt åka med Bangkok Airways till Samui. Planet landar kl 0745 och vi måste då hämta ut väskor och checka in inrikes. har sett att Bkk Air flyger kl 0940. Hinner man med det planet tror ni, nästan 2 timmar. På hemsidan hos Bkk Air står det 1.5 timme. Någon som gjort denna, eller liknande rutt?
2 apr. 2009 13:00
Hej Pelle,

Om det är inom Suvarnabhumi Airport så tror jag det blir OK. Måste du åka till Don muang så är min reaktion att det kan bli för tight.
Oftast kan man räkna med ca 30-45 min innan man landat, dockat, och sen hämtat väskorna. Får ju räkna med försening också ibland.
Av Sierra
2 apr. 2009 14:37
Håller landningstiden 0745 borde du fixa det. Måste du hämta ut bagaget? Kolla med Qatar om du inte kan checka in det hela vägen till Samui. Om det går är det inga som helst problem, bara att knalla till Domestic utan att passera immigration. Immigration möter du i så fall först på Samui.

Fixas inte detta så måste du, förutom att hämta bagaget, dessutom passera immigration på Suvarnabhumi. Det går i och för sig snabbt i dag då de har många desks.

Don Mueang är inte aktuell då Bangkok Airways endast trafikerar Suvarnabhumi i Bangkok.
Av Sugus
3 apr. 2009 14:10
Räkna med att du måste hämta ut bagaget och checka in på nytt.
Om din Qatar flight är i tid så hinner du men du kommer inte att ha mycket marginal.
3 apr. 2009 19:28
Du bör hinna om allt klaffar, dvs. ditt plan landar på tid, men försök att få väskorna hela vägen till Samui, så slipper du stressa. Det är lätt att hitta från den internationella till den nationella delen, bra markeringar och vägvisare.
8 maj 2009 16:12
När vi reste till Koh Samui i vintras checkade vi in våra väskor hela vägen från Kph-Samui, vilket innebar att det gick hur snabbt och lätt som helst i Bangkok. Eftersom vi redan hade våra väskor incheckade fick vi varsin klisterlapp på oss som visade detta och det stod sedan folk utmed vägen på flygplatsen som visade oss hur vi skulle gå... Vi kunde lätt ha rest vidare inom en timme. Så kolla detta med möjlighet till incheckning av väskor hela vägen - det är guld värt.
Av Pelle77
8 maj 2009 17:29
Har redan bokat flyg o fegade och tod planet som går senare, men bara 1 h 20 min så med den tiden känns det skönt att slippa sitta o kolla på klockan ifall man hinner, men tack ändå. Ska höra om det går att checka in ändå o se sen om man kanske kan hoppa på tidigare plan.