Buss från Dublins flygplats

Av Younso
2 aug. 2023 15:37
Visningar: 109
hur tar man sig lättast med buss från Dublin flygplats till tex korsningen Moore Street Plaza och Parnell Street i Dublin? Måste man ha en app eller kan man köpa biljetter i automat eller på bussen? Försökte söka via TFI hemsida men lyckades inte.
Av Stieri
2 aug. 2023 17:20
Nu är det några år sedan jag var där, bussarna då ett mycket smart system med en tratt som man lag ner pengar i och det som var för mycket kom tillbaka, om det smarta systemet finns kvar vet jag inte, det är ganska så långt från flygplatsen intill stan, då stod det s.k shuttle bussar som gick in till staden för en billig penning, men det gäller att kolla deras färdväg så man inte får gå långt. Dublin är fantastikt, är lite färgad eftersom jag härstammar därifrån.
Av Younso
5 aug. 2023 14:47
tack, men skulle behöva lite info om lokalbussar. Shuttle bussar brukar kosta lite mer även om dom är kanske lite lättare.
10 aug. 2023 21:50
Bara skriv på Google maps destination så ser du lokalbuss du ska ta.
Av Younso
13 aug. 2023 13:06
Har nu kommit hem från Dublin. Tog Dublin Express in till närheten av O'Connel Street, kostade 10 euro enkel men sedan köpte vi en 3 dagars kollektivtrafik kort, Leap Visitor för 16 euro som man kunde använda på DART (pendeltåg till Howth, Bray osv), alla spårvagnar samt bussar ut till flygplatsen.
Av Younso
13 aug. 2023 13:06
Har nu kommit hem från Dublin. Tog Dublin Express in till närheten av O'Connel Street, kostade 10 euro enkel men sedan köpte vi en 3 dagars kollektivtrafik kort, Leap Visitor för 16 euro som man kunde använda på DART (pendeltåg till Howth, Bray osv), alla spårvagnar samt bussar ut till flygplatsen.