Budget för Thailand, koh chang 2 veckor

12 feb. 2015 17:58
Visningar: 295
Hej! Jag har kikat lite i olika trådar men jag känner mig ändå osäker så jag startar en egen.
Jag och min man ska åka till Thailand i två veckor. Vi flyger till bangkok och ska därifrån ta oss till koh chang (har ni tips på resesätt så tipsa gärna) där vi förmodligen blir kvar tills det är dags att åka tillbaka till bangkok och sen hem.

Vi har som minst 20.000 tillsammans. 7 nätter på hotell är betalt. Vi kommer nog göra några Aktiviteter. Kanske lära oss att laga thaimat och lite trekking eventuellt. Vi gillar små äkta hak men också att lyxa till det då och då. Vi gillar öl också.
Shoppa vill vi, men det är lägst prio.

Räcker det med 20 lax för oss båda eller var ska vi snåla in? Resan var väldigt spontan :)

tacksam för svar!
12 feb. 2015 17:59
Det viktigaste med boende är att det ska kännas rent
Av Tazzo
17 feb. 2015 21:03
Den budgeten klarar ni er fint på! Vi spenderade bara halva den budgeten nu i januari på Koh Chang och Koh Mak (fast då var iofs allt boende betalt). Och då hyrde vi även vespa, var på trekking, åkte ut med båt och snorklade och shoppade en hel del grejer. Vi tog buss från Bangkok till piren utanför Trat och på vägen tillbaka till Bangkok åkte vi minibuss. Båda alternativen var helt ok!

Trevlig resa!