Bolivia

24 okt. 2008 18:14
Visningar: 856
Hej alla!
Sedan länge så har jag fått för mig att Bolivia är ett fantastiskt land trots att jag nästan inte vet något om landet! När jag var ute och reste senast träffade jag ett par från Belgien som pratade väldigt gott om landet. De berättade att de hade tänkt spendera 4 dagar i Bolivia, men de hade stannat i två månader. Nu är jag så himla sugen på att åka dit. Hur är prisnivån? Hur är det med säkerheten? När är bästa tiden på året att åka dit? Vad får man inte missa när man är där? Jag vill veta allt!
Tack på förhand!
Av Nickeb
24 okt. 2008 19:38
Blev oxå heltänd på bolivia efter att ha sett ett reportage med L. Isaksson och när & fjärran, verkar hur läckert som helst!
Har dock inte mer info, men försök ragga tag på reportaget då det var ganska vägledande.
Av Crista
24 okt. 2008 22:51
Hej!
Var i Bolivia för 1½ år sedan. Kan hålla med de du träffade från Belgien, ett härligt land....förstår att de stannade längre.
Det jag fastnade för var de trevliga människorna, inte påflugna...de brydde sig helt enkelt inte om oss. Vi var på marknader och ingen tjatade eller drog i oss. Bara log och var glada.
Prisnivån är väääldigt låg...vet inte vad den står i nu men allt var superbilligt.
Hade inga problem med säkerhet...man det handlar om sunt förnuft och att tänka sig för. Inte skylta med pengar och värdesaker.
Vårt vinterhalvår är deras sommar.
Jag besökte La Paz, silvergruvorna i Potosi, Copacabana vid Titicacasjön och Solön, Tupiza.
Sen finns ju saltöknen och dödens väg och många många fler platser som andra säkert kan tipsa om.
25 okt. 2008 08:28
Citerat från nickeb:
Blev oxå heltänd på bolivia efter att ha sett ett reportage med L. Isaksson och när & fjärran, verkar hur läckert som helst!
Har dock inte mer info, men försök ragga tag på reportaget då det var ganska vägledande.
Åh det missade jag! Tack för tipset!
25 okt. 2008 08:30
Citerat från crista:
Hej!
Var i Bolivia för 1½ år sedan. Kan hålla med de du träffade från Belgien, ett härligt land....förstår att de stannade längre.
Det jag fastnade för var de trevliga människorna, inte påflugna...de brydde sig helt enkelt inte om oss. Vi var på marknader och ingen tjatade eller drog i oss. Bara log och var glada.
Prisnivån är väääldigt låg...vet inte vad den står i nu men allt var superbilligt.
Hade inga problem med säkerhet...man det handlar om sunt förnuft och att tänka sig för. Inte skylta med pengar och värdesaker.
Vårt vinterhalvår är deras sommar.
Jag besökte La Paz, silvergruvorna i Potosi, Copacabana vid Titicacasjön och Solön, Tupiza.
Sen finns ju saltöknen och dödens väg och många många fler platser som andra säkert kan tipsa om.
Tack så jättemycket för ditt svar! Nu gäller det bara att övertala min reskompis att det är til Bolivia vi ska åka =)