Boka tågresor?

6 maj 2017 18:15
Visningar: 687
Vi är sex personer som åker till Pisa, (bor i Seravezza), Cinque Terre, (bor då i Moneglia) och Lausanne i juni. Tanken är att ta tåg från Seravezza till Moneglia och från Moneglia till Lausanne.
Vet någon om man bör boka tågbiljetter i förväg eller om det är lätt att boka på plats?
Funderar också på hyrbil när vi bor i Seravezza, för t.ex. utflykt till Lucca... rekommenderas eller inte?
Tacksam för alla tips!!
Av Bibby
6 maj 2017 18:53
Har en kompis som är i Florens just nu, han bokade sin Pisabiljett för ett par månader sen, samma sak med sin tornbljett. Av nyfikenhet så gick han till stationen idag (åker i morgon) och det fanns inga biljetter kvar, slut sen länge, så lär ju inte finnas i juni....
Lycka till
6 maj 2017 22:05
Hej Bibby, och tack för ditt svar! Vet du möjligtvis vilka han bokade med, ex. Trenitalia eller något annat och hur i så fall? Jag har försökt på flera ställen, men de bästa tiderna jag hittar, går bara att boka fram till sista maj, än så länge... Tycker det vore konstigt att man inte skulle kunna boka längre i förväg än en månad och tänkte då att det kanske funkar bra att boka på plats, eftersom det inte ännu är värsta högsäsongen. Men då får jag fortsätta leta..
Du får jättegärna höra av dig igen om du vet vart man kan boka! Ha en fortsatt trevlig helg!
28 maj 2017 12:51
I Cinque Terre är det lokaltåg som gäller och det behöver inte förbokas. Men längre sträckor är säkrast att förboka. Gå in på Trenitalias hemsida och gör det. För resan mellan Moneglia och Lousanne krävs tågbyte.
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
29 maj 2017 08:45
Tack Kajsa! Nu har vi köpt biljetter för de längre tågresorna :-)