Boka flyg med olika avreseort och mellanlandning med övernattning

Av Mariat
1 jan. 2014 22:30
Visningar: 3316
Ett och ett halvt år sedan jag gjorde detta inlägg (http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/boka-flyg-med-olika-avreseort-21240) och idag när jag skulle söka resa med mellanstopp kan jag fortfarande inte göra det på reseguiden. Kan ni inte ordna detta? En resenär vill ju gärna kunna göra mellanlandningar med övernattning eller åka hem från en annan ort....helt hopplöst att hitta flyg till detta idag.

Att boka enkelresor är oftast dubbelt så dyrt som en tur och retur, och att boka två tur och retur resor (text A-B, B-C) är inte heller ett alternativ då man ena vägen ju vill resa direkt A-C och har du då två olika biljetter står du utan trygghet vid förseningar...

Om inte reseguiden kan hjälpa med en sådan funktion - finns det någon annan här som har goda råd om hur man bokar sådana resor? Vi ska till centralamerika och då alla flyg går via Miami hade vi velat stanna en vecka i Florida.
Av Mariat
1 jan. 2014 22:56
Tack för tipset om momondo. Har även hittat mrjet som har multistop funktionen...men problemet är att resan ju trots allt blir dubbelt så dyr. Vad beror det på? Det är exakt samma flygsträckor men bara för att vi ska stanna i Miami på vägen hem så blir totalpriset dubbelt så dyrt. Söker jag två tur och returresor (altså CPH - Miami och Miami-Centralamerika) blir det bara någon tusenlapp dyrare, men då står jag utan säkerhet om första flyget är försenat till Miami så att jag inte kommer vidare med nästa flyg...

Vad är det som gör det så mycket dyrare med layovers?
Av Birgere
1 jan. 2014 23:13
Min erfarenhet är att har man lite komplexa resor så går man till en riktig resebyrå. Dom brukar ha lite dolda knappar att trycka på :)
2 jan. 2014 10:06
Hej! Jag kollade för kul på American Airlines hemsida. Fick fram priset 6647 kronor för:
Köpenhamn - Guatemala City 22 Januari,
Guatemala City - Miami 30 Januari,
Miami - Köpenhamn 5 Februari.
Låter som ett bra pris och det går säkert att hitta billigare. Nu vet jag ju inte exakt var och när ni ska åka så detta var bara ett exempel.
Av Mariat
2 jan. 2014 10:16
Fick också ett liknande pris på både reseguiden och momondo men när jag söker med stopover i Miami blir totalpriset 12000 kr.... hur kan samma flygresa bli så mycket dyrare bara för att man övernattar i Miami?
2 jan. 2014 10:28
Som jag skrev så fick jag in en stopover i Miami för totala priset 6647 kronor t/r Köpenhamn - Guatemala City..
Av Mariat
2 jan. 2014 10:31
Citerat från Naimakka:
Som jag skrev så fick jag in en stopover i Miami för totala priset 6647 kronor t/r Köpenhamn - Guatemala City..
Hmm... ja det låter ju onekligen bra.... ringde Ticket resebyrå och de kunde hitta för 10 000, men får nog söka vidare och prova lite olika datum. Vad sökte du på för datum?
2 jan. 2014 10:33
Hej! Jag har ju skrivit ut datumen. När du söker på American Airlines hemsida får du upp priser för en hel vecka så du kan välja den billigaste dagen, om du är flexibel.
Av Mariat
2 jan. 2014 12:06
Citerat från Naimakka:
Hej! Jag har ju skrivit ut datumen. När du söker på American Airlines hemsida får du upp priser för en hel vecka så du kan välja den billigaste dagen, om du är flexibel.
Sorry...läser nog lite snabbt idag. Tack! Ska titta på det!