Boka biljetter

Av Challen
25 maj 2018 13:59
Visningar: 248
Hej!

Har ni tips på en bra sajt för bokning av flygbiljetter? Vi har tidigare åkt med Travellink men den har blivit helt värdelös, svårt att komma i kontakt med dem och otaliga ombokningar av biljetterna. Finns det nåt bättre alternativ?
Av Jonas73
25 maj 2018 16:33
Hej,
Oftast är bäst och billigast att boka direkt på flygbolagens egna webbsidor t.ex. www.airfrance.se där man även kan boka sträckor med deras partnerbolag.

Jag har ibland även bokat på www.mrjet.se utan större problem.

Hälsningar

Jonas
Av Challen
25 maj 2018 17:09
Citerat från Jonas73:
Hej,
Oftast är bäst och billigast att boka direkt på flygbolagens egna webbsidor t.ex. www.airfrance.se där man även kan boka sträckor med deras partnerbolag.

Jag har ibland även bokat på www.mrjet.se utan större problem.

Hälsningar

Jonas
Tack för svar :)
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Challen
28 maj 2018 19:44
Citerat från Marywood:
Hej!

Beror lite på destination och hur länge man vill resa, tycker jag.
Vid längre resor brukar jag boka med avbeställningsskydd som man kan få via Resias eller Tickets webbsidor. Inget läkarintyg krävs vilket jag tycker är en stor fördel. Ibland har jag bokat via flygbolagets egen sida. Brukar börja med Momondo.se för att få en prisuppfattning. Reseguiden har också en bra sökmotor för flyg!

Vart ska du åka?
Mvh
M
Vi ska åka till USA. Resan är redan bokad men det har varit så mycket strul att jag gärna vill boka på nåt annat sätt nästa gång.
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Desires
30 maj 2018 21:59 (redigerad)
Själv brukar jag oftast först söka på olika webbsökningssidor för flyg, t ex www.skyscanner, www.flygstolen etc, efter det kollar jag också direkt på flygbolagets hemsida, för att se om det blir billigare. Eller så söker du här på Reseguiden, sök flyg till vilken plats det gäller o du får upp alla flyg dit under den period du söker.
HÄR mina alla tips! http://www.desires.se/#post105
30 maj 2018 22:43
Tycker att Google Flight är bra för att hitta bästa pris.
Även flygstolen.se har en bra sökfunktion. Tyckte också att det funkade bra när jag bokade med dem.
Av Challen
31 maj 2018 07:02
Tack! Nu har vi lyckats boka av biljetten vi först köpte så nu ska jag använda era tips för att försöka hitta en ny :)
Av Lotta29
1 juni 2018 11:46
Jag brukar kolla på flygresor.se sen tar jag tex Ticket därifrån, det brukar vara billigare så än gå in på tickets hemsida. Har kollat flygbolagen sidor otaliga gånger men aldrig hittat liknande priser på dem.
Av Challen
5 juni 2018 18:46
Citerat från Lotta29:
Jag brukar kolla på flygresor.se sen tar jag tex Ticket därifrån, det brukar vara billigare så än gå in på tickets hemsida. Har kollat flygbolagen sidor otaliga gånger men aldrig hittat liknande priser på dem.
Bra tips! Tack för svar :)
6 juni 2018 09:26
Vi bokade vår senaste resa till Florida via flygresor.se och Ticket. (Var där i mars/april) smidigt och utan några problem varken dit eller hem.