Boende på Koh Samui?

Av Moth63
19 juli 2011 16:27
Visningar: 578
Hej alla

Jag har läst lite gamla trådar om boende på Koh Samui och hittar inte riktigt
vad jag söker. Jag har varit där tre gångar och tycker att Chaweng är det område jag tycker bäst om.
Jag har tidigare bott på Fair House Beach Resort som fortfarande är ett alternativ, men provar gärna något annat likvärdigt, tacksam för tips om
boende där

Jack

P.s Har även bott på Thai House Beach Resort och Aloha Resort & Spa på Lamai
Av Moth63
20 juli 2011 08:50
Hoppas på lite svar :-)

Jack
20 juli 2011 12:02
Hej!
Lyckliga du som har resan framför dig!!!!
Är precis hemkommen från rundresa på Samui/Phangan/Tao. Vi var inte så länge på Samui. Spenderade 4 nätter på Florist Resort på Maenam Beach och avslutade med 4 nätter på Silver Beach mellan Chaweng och Lamai. Vi bodde på Thongtakian Resort. Ett prisvärt boende. Trevligt hotell, helt OK frukostbuffé, lugnt och behagligt. Fin strand, dock lågvatten på fm, men hotellet hade en liten pool. Hela familjen (barnen 11, 13 och 16) trivdes jättebra och kan verkligen rekommendera detta ställe. Kan tillägga att vi gillar lugn och ro! Det var dock enkelt att ta sig till både Chaweng och Lamai med taxi. Till Lamai tog det max 5 min och vi brukade betala 200 THB. Vi bokade via sawadee.com och det funkade jättebra. Glöm inte att besöka Koh Phangan och Koh Tao om du har tid. Tips på bra boende där är Palita Lodge på Had Rin, Candle Hut på Thong Nai Pan och Tanote Bay Resort (Koh Tao)

Lycka till med planeringen!
Mvh FamFis
Av Moth63
20 juli 2011 15:54
Palita Lodge på Had Rin 3 dagar är bokad där, nu återstår 6 dagar på Koh Samui

Tack för svaret
Av Walle
20 juli 2011 18:44
Hejsan
Vi var precis som famFis på Florist Resort och Thongtakian Resort i vintras.
Kan absolut rekommmendera båda ställena och framförallt Thongtakian Resort.
Helt underbar strand! OK frukost och att ta sig till Lamai eller Chaweng gick smidigt med taxi.
På dagarna åt vi på grannhotellet som hade jättegod mat, deras beachrestaurang låg 5 meter ifrån Thongtakian nere vid stranden :-)
På Florist Resort var det lite mysigt med poolen som låg alldeles utanför din egna lilla uteplats,
blev oftast ett kvällsdopp när man kom hem från middagen :-)
Chaweng gillade vi inte me´n Lamai var mysigt att åka in till på kvällskvisten, god mat och lite shopping :-)

Mvh walle