Boende Miami Beach

13 sep. 2018 10:02
Visningar: 479
Hej!
Jag och min grabb på 7 år ska åka till Miami den 16 november och önskar förslag på något billigt boende. Vi kommer mest att ta det lugnt och hänga på stranden och kanske ta någon en-dagars utflykt. Vi kommer inte vara så mycket på rummet så priset är viktigare än storleken på rummet.

Mvh
Niklas
13 sep. 2018 10:36
Hej!
Priset är det viktigaste men sen ska det så klart gå och sova där... ;)

Andra önskemål är att det inte ska ligga för långt bort från flygplatsen och att det ska vara gångavstånd till strand och restauranger. Kollade lite Tradewinds som någon rekommenderade och det såg kanon ut men blir lite för dyrt med tanke på att det bara är jag och sonen.
13 sep. 2018 12:12
Citerat från Fjallros:
Hej!
Priset är det viktigaste men sen ska det så klart gå och sova där... ;)

Andra önskemål är att det inte ska ligga för långt bort från flygplatsen och att det ska vara gångavstånd till strand och restauranger. Kollade lite Tradewinds som någon rekommenderade och det såg kanon ut men blir lite för dyrt med tanke på att det bara är jag och sonen.
Sova kan man ju överallt (beror ju lite på vad som krävs av en själv för att kunna sova ;)
Alla hotell i Miami Beach ligger ungefär lika långt från flygplatsen. South Beach är lätt att nå med direktbuss om ni inte har bil, norrut har jag inte koll på bussar men det ser du på Google Maps.

Alla hotell har gångavstånd till stranden. Restauranger kan vara lite si och så, det finns sträckor där det nästan bara finns hotell, kolla kartan, där broarna från fastlandet ansluter finns områden med mer restauranger, service, affärer mm. hela South Beach har hur mycket som helst, däremellan kan det vara sämre.

För oss (har ofta rekommenderat just Tradewinds) som vill ha lägenhetshotell, pool, bra läge och acceptabel standard (hotell i Florida kan vara extremt sunkiga med mögel och kackerlackor) så är Tradewinds det som gång på gång visar sig vara mest prisvärt. Är priset däremot det som är viktigast så är det ju inte först på listan.
Räknar man däremot på självhushåll på lite dyrare boende mot att äta allt ute med billigt hotell så kanske skillnaden inte blir så stor.
Av Birgere
13 sep. 2018 20:48
Det är lite vanskligt att se själva boendet som en enskild kostnad, som tex Floridasidan nämner sparar man massor med pengar om man har tillgång till självhushåll, för er del så kan ni säkert spara över $50/dag när ni väljer att inte gå ut o käka. Tänk även på att hotellet ska ha pool och den måste vara uppvärmd, kolla även efter fri WiFi om ni vill vara uppkopplade. Vissa ställen tar fortfarande hutlöst betalt för detta.
Med en 7-åring i Miami Beach så kommer ni inte orka att gå runt i folkvimlet på kvällarna på South Beach och bor ni norrut så finns det ju inte sådär jättemycket att göra på kvällarna för en 7-åring. Då är det skönt att bo bra.
14 sep. 2018 09:36
Nu kommer jag nog vara tråkig enligt vissa men med en 7-åring och i och med stranden kommer att vara viktig hade jag struntat i Miami beach och kanske siktat längre norrut mot Fort Lauderdale (och ja, jag menar FL Beach) .

Utbudet av billiga lgh och rum är troligtvis större än Miami B i och med att det är lågsäsong. Utflykter kan även utgå från FL. Hyr en bil några dagar och åk till någon alligatorfarm, shoppa lite sportskläder på Sawgrass.

www.homeaway.com kommer du hitta många alternativ.
Av Birgere
14 sep. 2018 09:52
Citerat från Nisse524:
Nu kommer jag nog vara tråkig enligt vissa men med en 7-åring och i och med stranden kommer att vara viktig hade jag struntat i Miami beach och kanske siktat längre norrut mot Fort Lauderdale (och ja, jag menar FL Beach) .

Utbudet av billiga lgh och rum är troligtvis större än Miami B i och med att det är lågsäsong. Utflykter kan även utgå från FL. Hyr en bil några dagar och åk till någon alligatorfarm, shoppa lite sportskläder på Sawgrass.

www.homeaway.com kommer du hitta många alternativ.
Tycker inte du är tråkig....men jag fick även intrycket att TS inte kommer att hyra bil o då blir man ju väldigt låst speciellt om man inte bor i Miami Beach.
14 sep. 2018 10:03
Skulle själv hellre välja Lauderdale By The Sea än Ft. Lauderdale om det är ren badsemester men det blir dessutom betydligt längre från MIA med dessa orter.
Beror lite på hur länge man ska stanna också. Det är betydligt lättar att ta sig runt till mer olika saker i Miami än i Ft. L om man vill hitta på saker utan bil.
14 sep. 2018 15:27
Hej!
Tack för svaren! Vi kommer bara stanna i 5 nätter och det viktigaste är att jag och min son umgås och därför kommer vi inte hitta på en massa saker utan mest ha mysigt och umgås. Jag kommer garanterat åka tillbaka någon gång och då åka upp till Orlando, Ft Lauderdale, hyra bil och hitta på en massa saker. Men just nu har jag inte ekonomin eller tiden för det. Har bokat ett rum på M Studios by Royal Stays som var billigt och bilderna såg bra ut men har inte uteslutit Tradewinds än... :)
14 sep. 2018 15:52
Citerat från Fjallros:
Hej!
Tack för svaren! Vi kommer bara stanna i 5 nätter och det viktigaste är att jag och min son umgås och därför kommer vi inte hitta på en massa saker utan mest ha mysigt och umgås. Jag kommer garanterat åka tillbaka någon gång och då åka upp till Orlando, Ft Lauderdale, hyra bil och hitta på en massa saker. Men just nu har jag inte ekonomin eller tiden för det. Har bokat ett rum på M Studios by Royal Stays som var billigt och bilderna såg bra ut men har inte uteslutit Tradewinds än... :)
Tror det är helt nytt, renoverat. Ser bra ut och läget är ju samma som Tradewinds, kanske ännu bättre då man kommer ifrån den större vägen. Busshållplats för bussen från flygplatsen finns på Collins Ave. precis över bron (24 st pedestrian bridge). Några få minuter till stranden. En Walgreens (Collins/23 st.) har en del mat mm. Vill ni ha mer självhushåll så ligger Publix 20 min bort på Dade/19th St. eller tar ni bussen som nästan är gratis eller trolleyn som är gratis finns fler Publix att välja på. Tror ni kommer trivas bra!
17 sep. 2018 10:35
Då låter det som bokningen på Royal Stays får ligga kvar.... :)

Tack för återkopplingen!