Boende - besök Angor Wat

19 juli 2007 10:37
Visningar: 899
Vi skall till Angor Wat 28-29 december. Vi flyger till Siam Rep från Bangkok . Förstått att det är ca 30 min mellan Siam Rep och Angor Wat ?! Vad är för- och nackdelar att bo i Siam Rep alt. Angor Wat ? MAgnus med familj
Av Sun
19 juli 2007 13:14
Hej Magnus!
Vi står oså inför en resa dit o hoppas på att du får svar.
Skulle hjälpa oss oså!
MVH
sun
Av Annans
19 juli 2007 18:08
Hej!
Mej veterligt så finns det inget boende alls i Angkor Wat, det är som en enda enormt stor park, man åker in igenom en entré och åker sen ytterligare en bra bit innan man når första templet. Alltså Angkor Wat områet är hur stort som helst, man tar sig inte gående mellan de olika templen, de kan ligga kilometervis emellan. Så smartast gör du i att bo i Siem Reap, finns massor med boende. Vi bodde på The King hotell, 10 dollar dygnet, frukost på närliggande rest. The DEad Fish har också billigt boende och frukost o annan god mat. Sen raggar du lättast upp en tuk tuk, dealar om priset (hör på erat boende vad som är skäligt) och blir körd till Angkor. Vill man sen efter att ha besökt huvudtemplet per fot, se andra tempel finns det hundratals tuktuk som väntar på att köra dej runt.
Du förstår vad jag menar när du ser det hela, det är verkligen stort...
Av Mizan
19 juli 2007 23:37
Hej vi bodde oxå i Siem Rep när vi var där. Angor wat är som sagt "bara" ett gigantiskt tempel område.. Kommer tyvärr inte ihåg namnet på stället vi bodde på (7år sen vi var där)... men redan på den tiden fanns där gott om boende och jag tror inte ni får problem att hitta något bra ställe att bo på.. Längtar tillbaka till Kambodja supermycket och speciellt Angor så lite avundsjuk blir jag allt på er:)) Vilken super resa ni har framför er..:))
Av Legusta
20 juli 2007 08:48
Biljett - inträde

Köp dom obligatoriska passerkorten för Angkor Wat innan solnedgången, efter klockan fem på kvällen gäller biljetten hela nästföljande dag. Dagkortet kostar cirka 150 kr, tredagarskortet ca 300 kr och sjudagars kortet cirka 440 kr.

OBS ! Ett foto behövs till 3 och 7 dagarskorten.

Angorområdet är stort så någon form av transportmedel behövs. Välj mellan taxi, tuk-tuk, små motorcyklar, motos eller vanlig cykel. Gör alltid upp om priset i förväg.

För mer tips och länkar titta på min profilsida.
20 juli 2007 13:00
Hej!

Ni har nog fått bilden klar för er - inkvartering görs enbart i Siem Reap. Nåväl, ni behöver defintivt ha en tuk-tuk som kör runt er i området och vi har rekommenderat en kille - Ratana - till fyra olika svenska par som använt honom under året och de är alla väldigt nöjda med honom. Kontaktuppgifter och lite matnyttig information kan ni hitta på http://www.sundstromtravel.se/15-reseberattelser/12-kambodja/63-siem-reap-angkor-what/ Skicka ett mail till honom och hör gärna av er om ni vill komma i kontakt med de andra svenskar vi rekommenderat honom till för lite mer kött på benen. Ha en riktigt härlig tur till Kambodja!

Mvh EvAnders