Boende Bangkok! Samt tips om aktiviteter.

Av Timpre
6 apr. 2014 12:27
Visningar: 625
Hejhej fina forum! Jag och min flickvän ska på ett sex veckors äventyr i Asien där vi ska resa runt lite i Thailand och Malaysia. Vi landar i Bangkok och ska först spendera 2-3 dagar där. Finns det någon som har någon rekommendation på bra boende som är centralt? Priset har ingen större betydelse men behöver helst inte vara ett lyxhotell!

Min flickvän ville nog helst att det skulle vara nära Siam Square, där det tydligen skulle finnas bäst shopping. Är det någon som har erfarenhet om vars det är bäst att bo när man har shopping som huvudsyfte?

Även andra tips om roliga saker, shopping, upplevelser osv i bangkok hade uppskattats !

Mvh Tim
Av Daquiri
6 apr. 2014 12:57
Asia Hotel ligger bredvid shopping. En mycket trevlig aktivitet i Bangkok är att cykla med Arne - Bangkok by bike.
6 apr. 2014 13:11
Tipsar om Pathumwan Princess som ligger i anslutning till det megastora köpcentrumet MBK.
Från hotellet finns en egen entré in till köpcentrumet, tyckte vi var väldigt smidigt när vi var där =)

När vi bodde där kostade det ca 700:- natten.
28 maj 2014 13:51
Dang derm hotel på khosan road. Fint men inte för fint sen pool på taket samt bar. :)
Av Hkn
28 maj 2014 15:17
En favorit i Bangkok: Loy La Long.
Läget är svårslaget: Stiger du ur hängmattan åt fel håll, så hamnar du i floden!

Fördelar: Snyggt, trevligt och kostar inte skjortan.
Nackdelar: De har inte direkt hundratals rum...

http://www.guidebook.se/archives/3453

Cheers,

:: hkn ::
12 juni 2014 14:14
Vårt favorit hotell är Cape House. Ligger väldigt centralt så man kan gå till alla shopping centrum. Trevlig personal, fin utsikt, pool, gym och sköna sängar. Det ligger även nära Lumpini parken.
Rekommenderar att besöka Lumpini parken på morgonen. Om ni är i Bangkok över helgen så måste ni besöka Chatuchak Helgmarknaden. Väldigt stor marknad som verkligen har allt och även väldigt billigt. Åk skytrain dit. Den stannar precis bredvid och så slipper ni all trafik.

Jag åker själv till Thailand imorgon.
Denna gången blir det Phuket, Phi Phi öarna, Koh Lanta och sen avslutar vi med 3 dagar i Bangkok.

Ha det så bra!
Av Marilcj
12 juni 2014 19:23
Håller med om Asia Hotel pga läget....SkyTrain stannar precis utanför så man kommer direkt in på hotellets 2a vån.
Tar man AirPort Link in fr flygplatsen är det bara att förflytta sig fr ena perongen till den andra o åka en station m SkyTrain
5-10 min promenad till MBK, Siam Center mm o tåget går till Chatuchack .
Chatuchack är för oss ett måste i BKK, har vi chansen bokar vi gärna in en middag på Peninsula hotell nere vid floden o på deras uteservering, lite dyrare men mysfaktorn är hög.