Billigt och bra boende i Bangkok?

Av Idis89
5 dec. 2010 21:08
Visningar: 1622
Hej! Den 23e landar jag i Bangkok och behöver tips om ett billigt och bra boende. Har ni något att dela med er av? Tack! :)
Av Hill
6 dec. 2010 19:11
Jag fick ett tips från detta forum ,ett hotel som heter Bossotel bangkok .
2 nätter (dubbelrum inkl fruktkorg/välkomstdrink samt även transfer tillbaks tilll flygplatsen för 3700 bath.
även fri tillgång till internet 1 timme .
Tyckte det verkade ok ....
Staffan
Av Hathor
7 dec. 2010 11:01
Citerat från hill:
Jag fick ett tips från detta forum ,ett hotel som heter Bossotel bangkok .
2 nätter (dubbelrum inkl fruktkorg/välkomstdrink samt även transfer tillbaks tilll flygplatsen för 3700 bath.
även fri tillgång till internet 1 timme .
Tyckte det verkade ok ....
Staffan
v anligtvis så kostade internet en timme 80 but
Av Idis89
7 dec. 2010 11:39
Tack för era tips! Har kollat upp dem men jag tänkte mig något lite enkalre och billigare, ska bo där 1-2 nätter. Inget lyx men heller inget förfallet hotell :) om ni har fler tips så tar jag gärna emot dem! :)
7 dec. 2010 14:32
Jag har bott på Asia som ligger vid skytrainstationen Ratschachewi. De har 2 pooler, frukostbuffe. Kommer inte ihåg vad vi betalade för dubbelrum i januari, men de har en hemsida med priser.
7 dec. 2010 19:34
Hej igen!

Kan tipsa om några billigare boenden, har ej bott där själv.
Men jag vet att dom är populära bland andra som reser.

Ett hotell heter Trang Hotell, där kan du få ett standars rum med frukost för 1000 bath/natten.
Det andra stället heter Thai Cozy House...standard där kostar 650 Bath/natten utan frukost.

Om jag skulle välja ett av dessa, skulle jag ta Trang som är ett boende, där du även får till gång till deras pool.

http://www.khaosanroad.com/tranghotel/index.htm
http://www.khaosanroad.com/thaicozyhouse/index.html

Mvh/Siam
Av Idis89
7 dec. 2010 22:17
Tack för alla tips! Ska kolla upp alla och se vad det blir! :)
Av Carsan
8 dec. 2010 11:31
Hej !!

Har varit i Bangkok ett par ggr och brukar bo på Grande Silom Hotel, nu med ny ägare och heter Furama Hotels International,, THB 2943 per room per night i April när jag ska dit frukost och internet ingår. Varma rekommendationer , nära till skytrain ca 300 meter, lungt område pool på taket m.m.m se www.furama.com

;-) Anders