biljet

5 maj 2018 19:18
Visningar: 703
När får man biljeterna om man bokar med pegasus airlines
Medlemmen har tagit bort svaret
5 maj 2018 21:25
Biljetten fixas direkt efter du betalt. Du behöver inte ha en fysisk biljett.
6 maj 2018 09:11
Citerat från Worldofmarie:
Biljetten fixas direkt efter du betalt. Du behöver inte ha en fysisk biljett.
Och vart hittar jag den?
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Birgere
6 maj 2018 09:37
Du måste fått ett mail direkt efter du bokat, i mailet ska det finnas ett bokningsreferensnummer på 6 alfanumeriska tecken typ Z8TR6F det är din "biljett".
6 maj 2018 10:23
Tror inte Pegasus har de typiska 8-teckenbokningarna.
Men ja, det brukar skickas ett mail. Du behöver egentligen inte mailet, men för att vara säker på att biljetten är utställd så är det ju bra att ha den. Samma info kommer upp på datorn när du bokade, såg du inte det?
Av Birgere
6 maj 2018 10:56
Citerat från Worldofmarie:
Tror inte Pegasus har de typiska 8-teckenbokningarna.
Men ja, det brukar skickas ett mail. Du behöver egentligen inte mailet, men för att vara säker på att biljetten är utställd så är det ju bra att ha den. Samma info kommer upp på datorn när du bokade, såg du inte det?
Vet inte varför Pegasus skulle skilja sig mot andra flygbolag. Dom skriver ju på sin hemsida som förklaring till hur man loggar in på sin bokning:

"What is PNR number?
PNR is a code abbreviation for the Passenger Name Record. More is known as the reservation number. It is given to you if you have booked or purchased a ticket through the Internet. It consists of letters and number. In short, it is easiest to access your flight information.
PNR Number will be sent to your e-mail address when you purchase a ticket."
6 maj 2018 14:00
Citerat från Birgere:
Citerat från Worldofmarie:
Tror inte Pegasus har de typiska 8-teckenbokningarna.
Men ja, det brukar skickas ett mail. Du behöver egentligen inte mailet, men för att vara säker på att biljetten är utställd så är det ju bra att ha den. Samma info kommer upp på datorn när du bokade, såg du inte det?
Vet inte varför Pegasus skulle skilja sig mot andra flygbolag. Dom skriver ju på sin hemsida som förklaring till hur man loggar in på sin bokning:

"What is PNR number?
PNR is a code abbreviation for the Passenger Name Record. More is known as the reservation number. It is given to you if you have booked or purchased a ticket through the Internet. It consists of letters and number. In short, it is easiest to access your flight information.
PNR Number will be sent to your e-mail address when you purchase a ticket."
Baserar det på de bokningar jag sett. Men kan ju minnas fel (vi tittar sällan på dem i check-in, men passagerarna brukar slänga fram dem). Någon form av bokningsnummer får man i alla fall.
6 maj 2018 17:05
Det enda mailet jag fått är "merhaba och något mer på turkiska,och jag ska ange min email "
6 maj 2018 17:18
Citerat från Worldofmarie:
Tror inte Pegasus har de typiska 8-teckenbokningarna.
Men ja, det brukar skickas ett mail. Du behöver egentligen inte mailet, men för att vara säker på att biljetten är utställd så är det ju bra att ha den. Samma info kommer upp på datorn när du bokade, såg du inte det?
Men är inte numret biljeten?
Medlemmen har tagit bort svaret
6 maj 2018 21:44 (redigerad)
Citerat från Varmasolen:
Men är inte numret biljeten?
Nja, är svaret på den frågan. Ett e-ticketnummer är alltid en biljett. Ett bokningsnummer är bara numret man hittar reservationen på (i ett bokningssystem som Amadeus). Vissa flygbolag har dock ett ticketless-system istället, dvs inga e-tickets. Här är det bara i flygbolagets system (ibland i Amadeus) man kan leta upp en reservation med ett bokningsnummer.