Båt Lanta-Phuket

Av Kamaja
20 jan. 2010 08:39
Visningar: 340
Ska åka båt Lanta-Phuket 5 Mars och har hittat turer på Andaman Island hopping. Då kan man åka 08:00 och är 9:30 på Phi Phi. Från Phi Phi går det en båt till Phuket 09:00. Efter vad jag förstår så väntar inte båtarna in varandra och då får vi vänta till 14:30.16:00 ankomst Phuket och flyget går från Phuket 18:00 känns inte att vi har så där gott om tid.

På en annan site hittade jag andra turer där det verkar som båten går från Lanta 08:00 och är på Phi Phi 09:10 och från Phi Phi går den 09:10 så antagligen bara ett kort stopp med båtbyte.
Någon som nyss varit där och kan ge mig bra tips ifall vi måste fixa speedboat eller minivan ända til flygplatsen.
// Magnus
Av Begesk
20 jan. 2010 14:01
Enligt en tidtabell som jag har (inskaffad nu i dec 2009) skall Petpailin Express avgå från Lanta 8.00 och vara framme vid Phi Phi ca kl. 9.00 enligt tabell men jag tror snarare på ca 9.30. Jag vet att omlastning till annan båt sker ute i bukten. "Hej och hå." Den båten lärt sedan gå kl. 9.30 till Phuket. Resan tar ca 2 timmar. Framme kl 11.30. På kajen väntar minibussar och taxi. Från Phuket Towns busscentral finns säkert annars bussar till flygplatsen. Men då skall du ju först dit!
Allt är möjligt i Thailand. ;=)
PS: En fördel är att det är samma företag som har båtarna så räkna med att de inväntar.
Av Sej
31 jan. 2010 17:52
När vi har åkt från och till Lanta - Phuket så har vi alltid fått byta färja i viken utanför hamnen på Phi Phi. Första gången var man ju litet nervös att bagaget inte skulle komma med men sen har vi upptäckt att det alltid funkar - som alltid i Thailand. Hur dom får det att fungera är däremot mycket dunkelt för mig. Den där färjeresan har alltid varit en trevlig upplevelse. En gång åkte vi minibuss på sträckan i stället och det var en mindre trevlig upplevelse.
Av Begesk
31 jan. 2010 21:17
När du går ombord så sorteras godset i resp fack och sedan langas det över till aktuell båt.