Bästa tid att åka till Irland

27 maj 2019 16:14
Visningar: 1497
Hej!

Jag har kollat en del på att åka till Irland och funderar på att åka dit en vecka i sommar. Jag har semester v. 30-32 liksom många andra. Ni som har varit där- har ni någon aning om hur man ska tänka angående vilken av dessa veckorna som är bäst att åka? Har förstått att det är högsäsong där då.

Har ni några andra tips angående Irland får ni gärna skriva dem med! Tanken just nu är ungefär Dublin-Kilkenny-Killarney-Ring of Kerry-Galway-Dublin (ev även Connemara) med totalt 5-6 övernattningar :)

Tacksam för alla tips och tankar!
27 maj 2019 19:31
Oavsett vilken vecka du väljer kommer det som sagt att vara högsäsong med mycket nationella och internationella turister över Irland. Dublin är nog garanterat fullt med turister. Vädret kan ingen styra över och ingen skillnad beroende på vecka.
27 maj 2019 19:32
Hej
Jag skulle rekommendera att åka till Nord Irland och se Giants Causeway och även Titanic museet i Belfast.
Vet ej om man har ändrat reglerna för inpassering sedan IRA har börjat vakna till liv igen
29 maj 2019 15:22
Tack för tipsen M_olsson och Vittjarn.

Misstänker att vi "bara" får välja en vecka och hoppas på att vädret blir bra :)

Just nu är planen södra Irland men om vi ändras oss ska vi absolut kolla in Giants Causeway!