Bahamas

23 maj 2017 21:01
Visningar: 1476
Är det någon här som har bra tips på vilken ö som är bäst att besöka på Bahamas? Vi gillar snorkling, fina sandstränder och inte alltför öde utan möjlighet till några aktiviteter. Tänkte spendera ca en vecka där i början på november.
Med vänlig hälsning, Millan
Av Landl
1 juni 2017 20:16
Förutom huvudön (med huvudstaden Nassau - rekommenderas inte) var jag på Eleuthera våren 2015. En väldigt vacker ö med kritvita stränder och klarblått vatten. Vi bodde i North Palmetto Point några dagar, vilket var ganska "öde", men passade oss för stunden, men ön i sin helhet har nog en hel del att bjuda på.

Bahamas består av drygt 700 öar, så det finns verkligen pärlor att finna! Exuma är ett hett tips om du vill bada med grisar! ;)
1 juni 2017 22:54
Tack för svar! Har ni besökt ön Freeport? Hur Mga nätter rekommenderar ni på Bahamas?
Vi tänkte vara några nätter i Miami också.
Av Landl
2 juni 2017 09:01
Det gjorde vi aldrig tyvärr, men det fanns med i tankarna!

Vi var på Eleuthera fyra nätter och i Nassau en. Vi var iväg i Centralamerika/Karibien runt en månad, men hade nog önskat några fler nätter på Bahamas. Finns ju väldigt mycket att göra och se. Tänk dock på att det är ett rätt dyrt land överlag.

Miami är också trevligt!
2 juni 2017 09:27
Vad tror du om Freeport? Har läst om
nassau och det verkar lugnare och inte lika mycket turister på Freeport. Vi funderar på att vara där 6 nätter, vi har två tonåringar med oss också :)
Av Landl
2 juni 2017 10:09 (redigerad)
Tror Freeport definitivt är värd att besöka! Egentligen är de flesta öar det, förutom New Providence (Nassau). Vi kom dit från lugna och vackra Eleuthera och möttes av en massa packade turister och en hel del stök. Stränderna är dessutom fullproppade med människor. Nu har jag inget emot att festa, men Bahamas ska upplevas på det sättet det är känt för - som paradisö med kritvita stränder, klarblått & rent vatten och med en paraplydrink i handen. ;) Det tycker jag i alla fall!

Vad roligt! Freeport blir säkert bra! Hur har ni tänkt att ta er dit? Man kan både flyga och åka båt mellan öarna. Vi flög med ett 13-mannaplan (vilket var en fantastisk upplevelse måste jag säga!), men många brukar gilla att ta sig runt med båtar också.