Backpacking Australien, NZ och Bali jan 2017, häng med!

29 sep. 2016 11:52
Visningar: 496
Hej! Jag är en 19årig, envis och fartfylld tjej som vill åka till Australien, NZ och Bali med start januari 2017. Vill surfa, dyka, festa, äventyra runt och vill absolut se Australiens östkust.
Ingen av mina nuvarande vänner här hemma är så sugen på att dra iväg på en längre resa så därför söker jag nu en/flera resekompis/ar. Är öppen för andra förslag också så är du intresserad av att dra iväg? Hör av dig här eller på fb (Linnea Öberg) :)
Av Elviras
29 sep. 2016 14:44
Hej! Jag är inne på att göra samma typ av resa som dig, men har ingen kompis som går i samma tankar. Är du inne på att bara resa runt eller vill du både jobba och resa? Jag vill också se Australiens östkust med start i Sydney eller Melbourne, sen åka över till Nya Zealand och ta Bali på vägen dit eller hem. Jag försökte hitta dig på fb, men lyckades inte. Testa att lägga till mig Elvira Sjöberg :)
29 sep. 2016 23:33
Hej Linnea! Jag har liknande reseplaner (har tänkt mest på Asien men är öppen för allt!) och samma viljor som du - se en himla massa nytt, åka på äventyr, surfa, partaja.. You name it! Men samma problem - ingen respartner. Pratar gärna mer med dig! Jennie Römer på fb.
Kram!
Medlemmen har tagit bort svaret
5 okt. 2016 22:05
Helloo girls, jag åker ner själv till Melbourne i januari. Har ingen speciell plan vart jag ska sen, men att åka runt på östkusten och chilla runt hade ju inte vart fel 😍
10 okt. 2016 21:25
Hallå där!! Jag är inne på en liknande resa men har precis som ni svårt att hitta någon att resa med.. Jag är en 21 årig glad och sprallig tjej som vill se mer av världen! Jag vill egentligen bara åka iväg och leva livet, upptäcka saker, dyka, surfa, festa och bara ha det jävligt gött helt enkelt!
Jag åker gärna redan i december men är flexibel. Jag hade även kunnat tänka mig att besöka några fler länder i Asien men är flexibel även där!
Är det någon som tycker det låter intressant så tveka inte på att höra av er! Jag heter Mikaela Ögren på Facebook :)
11 okt. 2016 10:10
Hej Linnea!

Har letat efter någon som tänkt göra lika som mig och nu hittar jag dig🙈😱

Jag vill gärna åka iväg i januari och vara borta ca 3 månader.
Tyvärr har jag inga vänner hemma som är intresserade av att åka.
Väl nere vill jag backpacka längs Australiens östkust, besöka nya Zeeland och åka till Bali och Gili!
Jag är positiv, spontan och flexibel av mig så jag är öppen för allt🤗
Jag vill gärna upptäcka friluftslivet och nattlivet, naturen och liknande.
Hör gärna av dig på Facebook till Esmeralda Ekström, kram ☺️
(Hittade nämligen inte dig)
Citerat från Linneaoberg:
Hej! Jag är en 19årig, envis och fartfylld tjej som vill åka till Australien, NZ och Bali med start januari 2017. Vill surfa, dyka, festa, äventyra runt och vill absolut se Australiens östkust.
Ingen av mina nuvarande vänner här hemma är så sugen på att dra iväg på en längre resa så därför söker jag nu en/flera resekompis/ar. Är öppen för andra förslag också så är du intresserad av att dra iväg? Hör av dig här eller på fb (Linnea Öberg) :)
11 okt. 2016 13:31
Hej! Jag är en tjej på 23 år som också har planer på att åka till Australien och Nya Zeeland runt januari och letar efter folk att åka med. Planen är att vara borta i runt 2-3 månader och att kanske börja längst östkusten och därefter Nya Zeeland men är också öppen för förslag. Kom nyss hem från en resa på 2 månader i Indonesien och Malaysia där vi bland annat var i Bali och jag skulle gärna åka tillbaka dit. Har dykarcert så är sugen på att dyka, surfa och uppleva så mycket som möjligt. Hör gärna av dig/er på fb (Malin Härnesand) så kan vi prata mer om det låter intressant. Kram :)
14 okt. 2016 17:41
Hej!
Jag är 23 år och går i samma tankar som dig/er!
Skulle gärna åka till Australien och nya Zeeland men kan även tänka mig Bali, Malaysia osv! Är öppen för det mesta.
Vill gärna testa att surfa, dyka och uppleva saker men även festa ibland :)
Hör av er här eller på Facebook, Elin Nyberg :)
19 okt. 2016 12:13
Det här lät ju jättekul!

Jag är en 20-årig tjej som väldigt gärna skulle haka på ett gäng tjejer. Har precis flyttat ner till Stockholm från Sundsvall i väntan på att få åka iväg till Australien.

Dessa planer låter precis som det jag är ute efter och jag skulle väldigt gärna prata mer med er.

Hör gärna av er här eller på Facebook :)(Frida Bergström)
20 okt. 2016 12:06
Hej! Hej!

Det verkar som att alla som skriver har ungefär samma mål med resan :) Jag och en kompis har planerat att åka till Thailand i januari, sedan fortsätta runt i Asien för att sedan åka vidare till Australien, det är tanken i alla fall ;) Vi skulle hemskt gärna träffa på några av er längs vägen! Finns det kanske en fb-gruppchatt redan (ni får hemskt gärna lägga till mig i sånna fall) eller är det kanske ngt vi borde skapa?!

fb: Greta Bobeck
Av Linddah
21 okt. 2016 23:59
Hej såg att du va inne på Asien vart i Asien hade du tänkt åka och när??>Citerat från Jennieromer:
Hej Linnea! Jag har liknande reseplaner (har tänkt mest på Asien men är öppen för allt!) och samma viljor som du - se en himla massa nytt, åka på äventyr, surfa, partaja.. You name it! Men samma problem - ingen respartner. Pratar gärna mer med dig! Jennie Römer på fb.
Kram!
22 okt. 2016 08:58
Hej! Jag vill till sydostasien och har faktiskt bokat en resa med tre tjejer härifrån den 21 januari! :) (svar till ovan)
6 jan. 2017 22:15
Hej Linnea!

Hittar inte dig på Facebook så får bli här! Söker också en resekompis till aussie! Kan tänka mig att åka nu i januari men allra helst i början av februari. Har ingen plan alls utan är vädlgt flexibel med resandet! Kanske kan du hitta mig på Facebook? Sandra bernhard (Lieberg).
Citerat från Linneaoberg:
Hej! Jag är en 19årig, envis och fartfylld tjej som vill åka till Australien, NZ och Bali med start januari 2017. Vill surfa, dyka, festa, äventyra runt och vill absolut se Australiens östkust.
Ingen av mina nuvarande vänner här hemma är så sugen på att dra iväg på en längre resa så därför söker jag nu en/flera resekompis/ar. Är öppen för andra förslag också så är du intresserad av att dra iväg? Hör av dig här eller på fb (Linnea Öberg) :)