Backpacking Australien Feb-mars, Nya Zeeland mars-april

2 jan. 2016 00:38
Visningar: 31
Hej, alla resglada äventyrare! Jag är en glad och sprallig tjej på 22 år som äntligen tagit beslutet att ge mig ut i världen. Australien är mitt första stopp och jag landar i Sydney den 9:onde februari och stannar en vecka på ett väl omtalat hostel mitt i centrala Sydney. Operahuset, Harbour Bridge, Kings cross (theplace to party) en dagsutflykt till Blue Mountains, Bondi beach och Sydney Tower är ställen jag gärna upplever på mitt besök. Efter en vecka i Sydney så fortsätter jag med Greyhounds busspass längs med östkusten mot Cairns, som blir min slutdestination. Byron Bay, Surfers Paradise, Brisbane, Rainbow beach, Fraser Island och Airlie Beach är ställen att bocka av längs vägen. Party, surfing, Australia Zoo, sandboarding, sunset walk, regnsskogsbesök, snorkling , dykning vid barriärrevet ? you name it! . Vill inte missa någonting! Det hade varit himla roligt att hitta en positiv, lika glad och äventyrlig tjej/kille att dela detta äventyr med, så är du det minsta sugen så tveka inte på att kontakta mig.

Mina planer är att vara borta i drygt en månad, kanske längre. Har i vilket fall planer på att vidare bege mig till Nya Zeeland i ytterligare en månad efter mitt sista besök i Australien. Ta mig runt med buss och uppleva friluftslivet och den underbara naturen på både sydön och nordön. Aktiviteter som isklättring, fallskärmshoppning, bungyjump, och surfing står högt på min önskelista. Också att vandra på glaciärer, simma med delfiner och besöka Hobbiton och de platser där sagan om ringen spelades in. Har inga specifika planer på rutt så hade varit roligt att planera tillsammans med någon som går i samma tankar! :) Jag heter Rebecca Johansson på Facebook, kanske inte så lätt att hitta, men har en profilbild på mig och min systerson. Så när ni ser en tjej med ett halvfåningt leende och en urgullig liten kille som står och håller mig runt ansiktet så har ni hittat mig :) kramar från mig
Medlemmen har tagit bort svaret