Backpacka Nya Zeeland med mera, start januari 2017

18 sep. 2016 17:42
Visningar: 273
Hej, flyger till Nya Zeeland den 29de december från Göteborg, landar på nyårsafton och tänkte spendera dom första dagarna med släkten jag har där.
Sen vill jag resa runt och uppleva landet, eventuellt med en campervan eller typ kiwibuss, jag är öppen för allt och väldigt spontan.
Hade vart kul att Resa med någon ett tag, hör gärna av er!
xo
21 sep. 2016 18:57
Hej hörru! Vad har du tänkt dig i Nya Zeeland, bara stanna på ön eller över till t.ex. Australien? Ska över till Australien vid jul och nyår av egentligen samma orsak som dig! Hur tänker du på resan och hur länge tänker du va borta? ;D
21 sep. 2016 19:54
Tjaa Frida ! Hade från början tänkt åka till NZ på ett work holiday visum, men fuckade upp det. (Visumet gäller bara till början på december och det går tydligen bara att söka ett sånt i livet även om man inte använt det) så nu tänkte jag bara resa runt där ett tag, och sen förmodligen ta mig över till Australien, o kanske söka mig ett work holiday dit istället.
Har inga planer alls hur länge jag ska va borta samanlagt, söker jag mig ett whv till Australien så kan jag ju va borta ett bra tag ☺
Har du bokat resa till Australien eller e du kanske iväg o reser redan nu ?:)
21 sep. 2016 20:09
Tänk på att du inte kan söka Aus WHV när du är i Australien, sök det isf innan du åker dit! ;D Jag och pojkvännen åker till Asien nu den 11okt, ska göra en roundtour kring Thailand, Malaysia, Indonesien och vidare mot Bali & Gili, innan vi eventuellt flyger över till Australien för att fira jul och nyår. Men båda vi är äventyrare som föredrar spontana saker, så hur den här resan kommer se ut i efterhand är en annan fråga! Det enda som är bokat hittills är en enkelbiljett till Thailand! Så därefter öppet för alla typer av förslag liksom! Men det hade varit mäktigt med nyår i Sydney så det är nog ganska spikat ändå... :)
22 sep. 2016 20:16
Nä jag vet, så ska bara bestämma mig om jag ska söka de eller inte :)
Fan va härligt det låter, kom hem från Asien den sista april efter att resta runt i 4månader där :)
Spontanitet e de bästa när man reser, bara göra just de man känder för där o då !:)
Jag landar i Auckland på nyårsafton så har sagt åt mina sysslingar där att dom får dra med mig på något över nyår, de e den planeringen jag har;D
24 sep. 2016 12:42
Haha, som om inte det lät rätt härligt också då! Varit i NZ eller Aus tidigare eller blir det första gången där? Någonting, eller ngn plats att rekommendera från din Asien resa som är mäktigt eller skoj att se och göra? ;D Tips är alltid skoj att ta del av!
23 okt. 2016 10:51
Hej, sorry för sent svar . Ni har väll kommit iväg på resan nu ?
Det blir första gången till både Australien och Nya Zeeland för mig.

Vet inte vilka länder ni tänkt i Asien. Men övärlden i Kambodja e grym, ön Koh rong va så fett.
Sen dom coolaste upplevelserna va "Gibbon Experience" i Laos, kolla på de på Youtube.
Och så åkte jag på en båtresa till komodoöarna, det va helt magiskt!
21 nov. 2016 04:17
Hallå där! Har biljetter bokade till Sydney den 10 januari, och vill resa runt och backpacka i Australien men vill också över till Nya Zeeland och se t ex. hobbiton :) Har ett working holiday visum i Australien ifall man skulle vilja jobba lite påvägen :) Har tänkt vara borta totalt 2-3 mån. Är spontan, glad och äventyrlig, så inget är spikat och är öppen för förslag!
21 nov. 2016 19:43
Hej Mikkonen.
Jag har precis fått mitt work holiday visum till Australien jag med, tänkte bege mig till Australien efter typ en månad på Nya Zeeland, så i början av februari typ. Tänkt jobba för o dryga ut reskassan o kunna va borta så länge jag känner för det, inga planer hur länge jag ska vara iväg utan får se vad jag känner för:)
I Australien tänkte jag börja med östkusten, typ Sydney för att korta ner flygresan från Nya Zeeland.
Har inga direkta planer på resan utan tar det lite som de kommer. Är öppen att testa på det mesta o gillar att se nya ställen o träffa nya människor :)
6 dec. 2016 22:50
Hallå! Sorry för sent svar! Låter härligt! Är ungefär på samma spår angående platser men är som sagt öppen för förslag! Vill ta dagen lite som den kommer och hitta på lite roliga grejer så som surfa, dyka och resa 🙂
7 dec. 2016 06:33
Har du bokat nån biljett än ?
Jag flyger från Auckland till Sydney 2a februari. 😃
Skriv till mig på fb om du vill, Fredric Shead, finns bara 1 :)